Google duce un adevărat război cu dezvoltatorii şi aplicaţiile problemă din Google Play (au fost şterse deja peste 1.6 milioane de aplicaţii)

Software
/
/
2 mai
/

Conform celor de la Appfigures Intelligence, în perioada ianuarie 2024 – aprilie 2025, Google a şters din Google Play peste 1.6 milioane de aplicaţii.

Dacă în ianuarie 2024 în Google Play erau undeva la 3.4 milioane de aplicaţii, în aprilie 2025 numărul acestora a scăzut la 1.8 milioane de aplicaţii. În acest interval de timp au fost şterse:

  • Jocuri – 199.400;
  • Aplicaţii educative – 160.700;
  • Aplicaţii de business – 115.400;
  • Aplicaţii tip instrumente – 102.000;
  • Aplicaţii pentru distracţie – 94.300;
  • Aplicaţii dedicate cumpărăturilor – 90.200;
  • Aplicaţii pentru mâncare şi băuturi – 67.400;
  • Aplicaţii pentru cărţi şi conexe – 65.100;
  • Aplicaţii dedicate productivităţii – 64.900;
  • Aplicaţii pentru stil de viaţă – 64.900.

Toate aceste aplicaţii au fost eliminate din Google Play deoarece nu îndeplineau noile standarde de calitate impuse de gigantul american. Aceste au fost considerate ca fiind de „valoare joasă” şi au fost şterse. Alături de acestea au mai fost eliminate şi cele non-funcţionale.

Important de menţionat este că noile standarde impuse de Google (şi forţate de Uniunea Europeană pe la noi) sunt mai dure, mai restrictive, însă oferă garanţia că noutăţile apărute în Google Play au şanse mici de a fi unele de tip spam. Sigur că totul se face automatizat prin AI, astfel că pot scăpa şi aplicaţii problemă, aşa că cel mai sigur pentru noi este să alegem foarte bine ce instalăm pe device-urile noastre.

Sursa: phonearena.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

7 modele de iPhone și iPad ce au rămas fără suport din partea aplicației YouTube

Software
/
/
5 iun.
YouTube și-a actualizat lista de dispozitive ce rulează iOS sau iPadOS și 7 modele au rămas fără suport.

Nici bine nu a lansat abonamentul YouTube Premium Lite, că Google îi informează pe cei care l-au ales că din 30 iunie vor primi ceva mai multe reclame

Software
/
/
2 iun.
Gigantul american a lansat în luna martie a acestui an abonamentul YouTube Premium Lite. Noua modalitate de monetizare nu promite decât reclame mai puţine şi cam atât. Sunt scutite de reclame domenii precum jocuri, ştiri, modă, frumuseţe etc., însă restul categoriilor continuă să primească reclame (mai puţine, este adevărat).

Google vrea să schimbe perspectiva oamenilor şi finanţează filmuleţe cu subiecte despre inteligenţa artificială care nu se termină (în general) cu distrugerea omenirii

Filme
/
/
29 mai
Terminator este doar unul dintre numeroasele filme realizate la Hollywood ce au ca subiect principal inteligenţa artificială sau o entitate similară, care ajunge în final să distrugă omenirea, sub o formă sau alta.