“Anul şi amenda” am putea spune despre relaţia Google – Uniunea Europeană, asta după ce compania americană a fost amendată în fiecare an din ultimii trei:
- 2.4 miliarde de euro în 2017;
- 4.34 miliarde de euro în 2018;
- 1.5 miliarde de euro în 2019.
Ultima amendă primită de Google a fost anunţată de Comisarul European pentru Competitivitate, Margrethe Vestager, pe contul său de Twitter şi este dată pentru practici anti-competitivitate în ceea ce priveşte serviciul de advertising AdSense.
Se pare că Google includea clauze foarte restrictive în relaţia cu terţii, interzicând astfel competiţiei din zona motoarelor de căutare să publice reclame pe site-urile care lucrau cu AdSense.
Această amendă destul de frumuşică vine în contextul în care Google a cedat presiunilor europene şi a decis ca device-urile cu Android vândute în Uniunea Europeană să nu mai vină cu browser şi motor de căutare prestabilit, adică Google şi Chrome. Utilizatorii îşi vor putea alege singuri un browser şi un motor de căutare default.