Una dintre cele mai puternice companii din lume merge în 2011 pe mâna social media. Larry Page a luat frâiele Google și direcția pare a fi clară. Eric Schimdt nu a putut să întrevadă avalanșa rețelor sociale și în special a facebook și și-a pierdut poziția de CEO. Bineînțeles că nu s-a spus direct ci s-a lăsat a fi înțeles.
Sumele cele mai consistente vin din Adsense via motorul de căutare ce are o cotă de piață la nivel global de aproape 90%, iar principalul rival deținut de Microsoft – bing.com se învârte pe la 4%.
În trecut au experimentat cu Orkut, Wave sau Buzz în căsuța de gmail. Orkut este o rețea socială ce a prins în America de Sud, Wave și Buzz au fost mai degrabă un fuzz. Nu au atins obiectivele stabilite. La Buzz s-a făcut o lansare pripită, au introdus serviciul peste tot fără a întreba pe cei care utilizau serviciul de mail. Și acum produce content pe multe conturi dacă nu a fost dezactivat luând postări din surse ca twitter sau reader.
În 2011 urmează introducerea lui +1 – deja pe dot.com este implementat și vor primi un layout nou conturile google. Dorința este de a crește relevanța căutărilor și a amenda siteurile de spam care rescriu știri și sunt lipsite de conținut original.
Rămâne să vedem dacă Google a ales calea câștigătoare. Facebook prin volumul său uriaș de conturi – peste 600 de milioane conturi – amenință pe plan îndelungat și sistemul de reclame al Google, dându-le un ușor fior.
Sursa – mashable.com