Google a prezentat cel mai nou proiect al său – Stadia (pluralul de la stadium / stadion). Compania americană și-a propus să devină un fel de Netflix al jocurilor video, iar Stadia este un pas în această direcție.
Sunt mai multe proiecte în această direcție, jocurile prin cloud către orice display (smartphone, laptop, TV etc). Scopul Stadia este să permită streaming-ul de jocuri la calitate 4K cu 60 fps și calitate audio full surround.
Marele punct PRO este dat de faptul că nu trebuie să ai cine știe ce specificații hardware. Rulează pe orice PC, laptop, TV etc. Puterea de procesare și-o ia din cloud. Veste bună și pentru dezvoltatori de jocuri, Google afirmă că nu va mai exista o limită, iar resursele oferite de Stadia sunt aproape nelimitate.
Limitările în ce privește streaming-ul de conținut sunt date de conexiunea la internet. Au fost capabili să livreze un demo cu Assasins’s Creed Odyssey la 1080p cu 60 fps pe o conexiune de 25 Mbps. Ei spun că ar putea livra 4K cu 60 fps pe același tip de conexiune, în momentul în care Stadia va fi disponibil comercial.
A fost lansat și un controler dedicat. Are buton dedicat pentru captură de ecran, scurtătură pentru asistentul Google și microfon încorporat. Avem un design devenit deja clasic, nimic nou din acest punct de vedere.
Cheia unui proiect precum Stadia stă în:
- Latența, timpul de preluare a comenzii și transformarea sa în mișcare efectivă în joc;
- Jocurile AAA ce ajung într-un astfel de serviciu. Nu-i văd să renunțe la soluțiile de monetizare din prezent;
- Prețurile practicate pentru abonamente.