Hidroelectrica vrea să intre în rând cu lumea şi caută procesator de plăţi pentru a permite plata online cu card bancar în aplicaţia iHidro şi pe site-ul companiei

03/04/2024

Hidroelectrica nu este doar cel mai mare producător de energie electrică din România, ci şi cel mai mare furnizor concurenţial individual de curent din ţara noastră. Preţurile mici (în comparaţie cu concurenţa) au atras sute de mii de români şi mii de societăţi comerciale, Hidroelectrica devenind astfel liderul pieţei de profil.

Valul uriaş de clienţi a adus profituri generoase companiei, dar şi probleme pe măsură. Lipsa digitalizării a îngreunat foarte mult înregistrarea contractelor şi emiterea corectă şi la timp a facturilor, însă Hidroelectrica face eforturi în continuare pentru a reduce acest decalaj tehnologic.

În toamna anului trecut a fost lansată oficial aplicaţia mobile iHidro, una ce permite monitorizarea consumului, gestionarea locurilor de consum, vizualizarea facturilor, introducerea indexului autocitit şi multe altele.

Marele minus al acestei aplicaţii şi al companiei în general este acela că încă nu permite plata online cu cardul bancar a facturilor. Din fericire acest lucru se va schimba în curând, procedura de achiziţie publică referitoare la acest subiect fiind în desfăşurare.

La finalul lunii trecute a fost publicat caietul de sarcini, unul care ne dovedeşte negru pe alb că Hidroelectrica este în căutarea unui procesator de plăţi. Conform acestui caiet de sarcini, valoarea maximă a contractului / an este de aproximativ 3.73 milioane lei + TVA, echivalentul unui comision de maxim 0.42% + TVA / tranzacţie. Pentru acest comision, prestatorul care va câștiga licitația va trebui să furnizeze un număr de aproape 30 de tipuri de servicii (informatice, financiare și de relații cu clienții) pentru Hidroelectrica.

Termenul maxim pentru depunerea ofertelor este 8 mai.

″Implementarea unui sistem de procesare a plăților prin carduri bancare pentru aplicația iHidro și pe site-ul hidroelectrica.ro este esențială nu doar pentru menținerea satisfacției clienților, ci și pentru a rămâne competitivi într-un mediu de piață dinamic. Un aspect important al acestei soluții este eliminarea aproape totală a riscului alocării întârziate. Prin automatizarea și eficientizarea procesului de plată, sistemul propus va optimiza fluxul de lucru și va diminua riscul erorilor″, se arată în documentul companiei.

Dacă totul decurge normal, abonaţii Hidroelectrica ar putea să îşi plătească facturile prin intermediul aplicaţiei mobile sau pe site-ul companiei chiar de anul acesta.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.