Smartphone

Mulţi au crezut că HMD Global şi al său brand Nokia sunt pe final de carieră şi chiar aşa pare dacă ne uităm la vânzările de smartphone-uri. Însă în mod suprinzător există în continuare o cerere crescută de feature phone-uri în ţările sărăce, în special cele cu conectivitate 4G, segment de piaţă unde Nokia vinde destul de bine (chiar dacă aici profitabilitatea este redusă).

CEO-ul companiei, Florian Seiche, a afirmat într-un interviu că în 2020 HMD Global a reuşit să vândă peste 55 milioane de telefoane sub brandul Nokia. Acesta nu a specificat câte dintre acestea sunt smartphone-uri şi câte feature phone-uri, însă dacă ne uităm la rapoartele Counterpoint Research aflăm cu anul trecut au fost vândute aproximativ 8 milioane de smartphone-uri Nokia, astfel putem estima că restul de 47 milioane unităţi sunt telefoane clasice.

Interesant este că HMD Global a reuşit să îşi reducă puternic pierderile operaţionale, iar în acest context compania a putut obţine un mic profit la nivelul anului 2020 (nu se specifică exact suma).

Chiar dacă CEO-ul HMD Global a încercat să evidenţieze aspecte pozitive, veniturile totale ale companiei sunt în cădere liberă:

  • 2017 – venituri de 1.8 miliarde de euro;
  • 2018 – venituri de 2.4 miliarde de euro;
  • 2019 – venituri de 1.7 miliarde de euro;
  • 2020 – venituri de 1.2 miliarde de euro.

Practic 2020 a fost cel mai slab an din scurta istorie a aceste companii înfiinţată în decembrie 2016.

Sursa: gizchina.com