2017 a fost anul în care brandul Nokia a revenit puternic pe piaţa telefoanelor prin intermediul HMD Global. Nostalgicii Nokia s-au reactivat, iar primele reacţii din piaţă vis-à-vis de noile modele au fost pozitive. Pentru că brandul finlandez încă vinde, Counterpoint Research a anunţat prin intermediul unui raport pentru trimestrul al treilea din 2017 că HMD Global a vândut în această perioadă peste 16 milioane de telefoane Nokia.
La prima vedere am rămas puţin şocat să văd această cifră, însă realitatea este puţin diferită. Din cele 16 milioane de unităţi, doar 2.8 milioane sunt smartphone-uri, restul fiind feature phone-uri precum Nokia 3310 (2017), Nokia 105 (2017) sau Nokia 130 (2017). Aceste cifre poziţionează HMD Global pe locul 3 în lume în topul producătorilor de feature phone-uri şi pe locul 16 în rândul producătorilor de smartphone-uri.
Potenţialul pentru Nokia rămâne uriaş, chiar dacă unii analişti susţin că valul de simpatie pentru brandul relansat a cam trecut, iar vânzările vor trece pe o pantă descendentă. Rămâne de văzut ce se va întâmpla, însă HMD Global pare a-şi face bine temele, iar utilizatorii sunt mulţumiţi de terminalele achiziţionate.