HTC se află într-una din cele mai grele perioade ale sale. Chiar dacă oficial au anunţat că doresc să îşi schimbe strategia de business, în realitate compania taiwaneză este pe marginea unei prăpastii destul de adânci. Vânzările sunt scăzute, acţiunile sunt în cădere liberă, iar profitul aproape inexistent.
Sub umbrela acestor ameninţări, CEO-ul companiei Cher Wang a luat câteva decizii radicale prin intermediul cărora speră să redreseze corabia: vor concedia aproximativ 15% din salariaţi, îşi vor vinde fabrica din Shanghai către un producător chinez de hardware (aceasta a fost construită în 2009 şi a costat 32.3 milioane de dolari) şi îşi vor concentra toate resursele pe segmente cheie precum dispozitive mobile premium, realitate virtuală și produse destinate unui stil de viață conectat, care speră să le asigure o evoluție sustenabilă a companiei pe viitor.
“HTC este o companie inspirațională condusă de oameni inovatori, cu un amestec unic de expertiză în hardware și integrare software, tehnologie avansată și design de clasă mondială. Astfel, pe măsură ce ne diversificăm activitatea dincolo de smartphone-uri, avem nevoie de o organizație flexibilă și dinamică, pentru a ne asigura că putem să beneficiem de toate oportunitățile interesante ale unui stil de viață conectat”, a declarat Cher Wang, președinte și director general al HTC.
Noua strategie este dură, însă prin intermediul acesteia compania speră să reducă cheltuielile operaţionale cu până la 35% şi să termine anul 2015 pe profit. Pentru a realiza aceste obiective, HTC doreşte să lanseze un nou flagship până la sfârşitul anului. Din informaţiile existente la ora actuală, noul smartphone se va numi HTC O2 şi va avea specificaţii hardware de top: procesor Qualcomm Snapdragon 820, 4 GB memorie RAM, 64/128 GB memorie internă, display de 6 inci cu rezoluţie QHD, cameră foto de 20.7 megapixeli şi o baterie de 3500 mAh.
Personal nu văd cum i-ar putea ajuta toate aceste schimbări, dacă HTC continuă să lanseze terminale la preţuri ameţitoare fără a inova. Utilizatorii din întreaga lume nu mai vor hardware, vor altceva care să îi convingă să cumpere (în condiţiile în care preţul nu este un punct forte al companiei). Design-ul prezentat pentru HTC One M7 poate fi un studiu de caz excelent.