Huawei a reușit să ajungă lider pe piața de smartwatch-uri în ce privește livrările din T2 2025 (1 aprilie 2025 – 30 iunie 2025). Datele sunt preluate din analiza CounterPoint Research.

Primele 5 poziții pe piața de smartwatch-uri sunt ocupate de către:
- Huawei – 21%;
- Apple – 17%;
- Xiaomi – 9%;
- imoo – 7%;
- Samsung – 6%.
Huawei a avut parte de o creștere de 52% față de T2 2024, Xiaomi a fost pe un trend pozitiv similar cu o creștere a livrărilor de 38%, iar imoo – alt brand din China a reușit să crească cu 21% (au produse din categoria cu adevărat low-cost). Samsung prinde ultimul loc cu o scădere a livrărilor de 3%, iar Apple se află pe un trend negativ de câteva trimestre, aici au coborât cu 3% față de T2 2024.
Trebuie punctat că Apple are smartwatch-uri cu preț de la 200 euro în sus, iar Huawei și Xiaomi acoperă întreg spectrul de la 70 – 80 euro până și la peste 7 – 800 euro. Cred că Samsung își dorește să aibă un cuvânt de spus aici, iar parteneriatul cu Google și al său WearOS nu reușește să prindă tracțiunea așteptată. Vânzările Apple cred că vor fi revitalizate de generația nouă ce urmează a fi prezentată alături de seria iPhone 17, în zilele următoare.
Un aspect important pe care Huawei mi se pare că îl acoperă, iar Apple & Samsung sunt deficitare mi se pare a fi autonomia. Nu-ți dorești să ai grija unui alt dispozitiv pe lângă smartphone din acest punct de vedere. Pe de altă parte, Huawei are o sumedenie de modele, unele dintre ele cu adevărat nișate precum Huawei Watch D2, iar această paletă largă îi ajută în a-și crește clientela. imoo acoperă bine o nișă, cea a smartwatch-urilor destinate celor mici.
Xiaomi crește puternic și pentru că este cumva în ofensivă pe această nișă, iar în segmentul entry au câteva propuneri interesante.

Vedeți și cum au fost livrările pe diferite regiuni. În Orientul Mijlociu și Africa este o creștere de 38%, urmat de China cu 33%, iar America de Nord și India se află în regres cu – 4% și – 18%.
Primele trei poziții sunt ocupate de:
- China – 32%;
- America de Nord – 28%;
- Europa – 20%.
Putem extinde discuția în rubrica de comentarii.
Sursa: Counterpoint Research