Misiunea Huawei a devenit mai grea pe plan local de când smartphone-urile companiei chineze sunt aduse fără a avea serviciile Google preinstalate, dar livrările și cota de piață înregistrează valori pozitive față de aceeași perioadă din 2019.

În primele trei luni din 2020 au înregistrat o creștere de aprox. 10% față de aceeași perioadă din 2019 (spre exemplu, de la 23% în ianuarie au ajuns la 32% în aprilie pe segmentul open market – telefoane achiziționate la liber). Stau destul de bine și pe întreaga piață, de la 22% în Q1 2019 la 27% în Q1 2020.

Huawei P30 Lite a fost cel mai bine vândut model, cu aprox. 60.000 de unități în Q1 2020 (primele trei luni din 2020). Huawei P40 Lite s-ar fi vândut cu aprox. 60% mai bine în comparație cu P30 Lite la debut (probabil, ajută și prețul mai atractiv).

Nu am date complete legate de vânzările generate de smartphone-urile fără GMS. Presupun că sunt ajutați în a-și atinge țintele de vânzări și de ofertele atractive practicate pe anumite smartphone-uri (Huawei P30 Pro a devenit un veritabil best-buy în momentul de față, P30 Lite-ul de care scriam mai sus etc).

Cum arată piața românească de smartphone-uri în primele 4 luni din 2020?

  1. Samsung – aprox. 50% market share;
  2. Huawei – între 25 – 30% (trend ascendent);
  3. Apple – 7 – 10%;
  4. Xiaomi – 2 – 3%.

Este vorba de numărul de unități și nu de valoare, Apple cu 7 – 9% strânge mult mai mult ca valoare a smartphone-urilor vândute față de producători de telefoane mobile Android.

Restul jucătorilor au pondere mică. Observați că Xiaomi nu a ajuns în top 3, iar ecartul și față de Apple este generos (în contextul în care seria Redmi de la Xiaomi se dorește a fi best-buy pe low-cost și mid-range, produse intens căutate în România). Nu au expunere suficientă spre a prinde tracțiune în mod real.

Concluzia pentru moment?

Piața de smartphone-uri din România se menține precum în 2018 sau 2019, cu Samsung în poziția de lider detașat, Huawei pe locul al 2-lea și Apple pe 3. Ceilalți jucători au pondere din ce în ce mai mică și sunt cumva strânși cu ușa de trioul amintit.

Să vedem cum se va descurca OPPO și dacă va reuși să ajungă pe la 4 – 5% la sfârșit de 2020. Aș spune că ar fi un rezultat de impact, doar că misiunea nu-i deloc ușoară, iar Samsung & Huawei nu stau pe margine fără a intra în joc.

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.