Huawei a ținut o conferință de presă pentru divizia sa de consumer business (aici sunt încadrate și telefoanele mobile). Richard Yu a făcut o declarație interesantă.
A spus că Huawei se concentrează pe telefoanele din categoria premiun și renunță la segmentul low-end. Unul dintre smartphone-urile ce va juca un rol major în această tranziție – Huawei Mate 10, dispozitiv ce urmează a debuta în paralel cu iPhone 8.
Ambițiile sunt mari, vor să devină lideri pe segmentul de telefoane mobile până în 2020. Totuși, nu știu dacă renunțarea la segmentul low-cost îi va ajuta prea mult, dacă chiar este o strategie de bun augur pe termen lung. Samsung este lider de câțiva ani și nu s-a aruncat să renunțe la seriile de smartphone-uri ieftine ( J-urile sunt hit de vânzări în România).
Huawei se pregătește să strângă peste 140 – 150 milioane unități comercializate pe 2017, cel puțin aceasta este prognoza de până acum. Sunt în grafic, în primele 6 luni au livrat 73 milioane unități – creștere de 20.6%.
Alte date furnizate de către compania chineză:
- creștere de 18% în Europa pe livrarea de smartphone-uri;
- creștere de 24% în China pe livrarea de smartphone-uri;
- creștere de peste 45% în Asia de Sud, Asia Centrală, Japonia și Coreea de Sud pe livrarea de smartphone-uri.
Creșterile sunt calculate pe prima jumătate de an din 2017 în comparație cu prima jumătate de an din 2016. Presupun că seria Y de la Huawei urmează a fi trasă pe linia moartă.