Huawei continuă lupta cu giganţii Apple şi Samsung şi anunţă cifre impresionante pentru 2017: peste 153 milioane de smartphone-uri vândute la nivel mondial şi venituri totale de peste 92 miliarde de dolari. În procente aceste cifre se traduc într-un +10% unităţi comercializate comparativ cu 2016 şi un +15% venituri versus anul trecut.
Toate aceste informaţii au fost confirmate de către CEO-ul Ken Hu (Hu Houkun pe numele său real) prin intermediul unui mesaj special dedicat sărbătorilor de sfârşit de an. Rezultatele consolidează poziţia a treia în rândul cel mai mari producători de telefoane inteligente din lume, cresc market share-ul la nivel global la peste 10% şi confirmă trendul ascendent al companiei care şi-a propus ca până în 2021 să ajungă cel mai mare producător global de smartphone-uri.
Această ambiţie a celor de la Huawei are şi un călcâi al lui Ahile destul de important. Investiţiile uriaşe în cercetare-dezvoltare şi marketing reduc puternic profitul companiei, Huawei fiind unul dintre producătorii de top cu cea mai mică rată a profitabilităţii. Totuşi 2017 se anunţă unul decent din acest punct de vedere, iar oficialii Huawei au confirmat deja că vor fi mult mai atenţi la acest aspect pe viitor.