Românii rămân în continuare atraşi de televizoare, chiar dacă vânzările sunt într-un uşor trend descrescător.
În anul 2022 au fost vândute în ţara noastră aproximativ 1.3 milioane de televizoare a căror valoare de piaţă totală a fost de 2 miliarde lei (aproximativ 406 milioane euro). La un simplu calcul matematic aflăm că preţul mediu al unui televizor comercializat în România a fost de 1540 lei.
Comparativ cu 2021 vânzările au fost puţin mai modeste, la nivel cantitativ avem o scădere de 2%, iar la nivel valoric o scădere de 4%. Comparativ cu 2019, anul de dinaintatea pandemiei, vânzările au fost cu 25% reduse cantitativ şi doar cu 3% reduse valoric (aspect care arată că românii alocă un buget mai mare, dar şi că preţurile televizoarelor au crescut în contextul unei inflaţii generoase).
Liderul pieţei de televizoare din România rămâne Samsung, companie care în 2022 a avut o cotă de piaţă de 45%.
„Anul trecut piaţa nu a fost aşa de bună ca în alţi ani, a fost în scădere cu 2% cantitativ şi 4% valoric, dar trebuie să ne gândim şi la faptul că am avut o inflaţie de peste 13%, iar dacă coroborăm factorii aceştia ajungi la concluzia că nu a fost un an foarte bun în general. Anii 2021 şi 2022 au fost ani în care cel puţin în Europa de Vest, creşterea a fost de circa 30-40%, iar la noi este adevărat că a crescut mai puţin, în a doua jumătate din 2022 înregistrându-se chiar o scădere. Practic, 2021 şi începutul lui 2022, până să înceapă războiul din Ucraina, au fost perioade foarte bune pentru vânzările de televizoare pentru că oamenii se gândeau că dacă vor mai exista lockdown-uri, dacă nu vor mai putea ieşi în oraş sau pleca în excursii, cel mai bine este să cumpere lucruri pentru casă. Anul 2021 a fost un an extrem de bun, practic nu puteam produce cât puteam vinde, mă refer la nivel global“, a declarat Victor Armăşelu, vicepreşedinte al Samsung Electronics România şi Bulgaria, pentru zf.ro.