În momentul de faţă inginerii chinezi par a fi în faţa tuturor când vorbim de baterii pentru autovehicule, însă nici ceilalţi nu se lasă mai prejos şi trag tare în speranţa că vor găsi ceva nou, revoluţionar.
Inginerii japonezi de la Toshiba sunt un astfel de exemplu, ei încercând an de an să îmbunătăţească o tehnologie pe care tot ei au creat-o în urmă cu ceva ani. Vorbim de bateria SCiB (Super Charge Ion Battery), una bazată pe LTO sau titanat de litiu, compus din oxid de titan şi litiu.
Aceştia au lansat recent o versiune nouă a acestei baterii, una capabilă de performanţe remarcabile:
- încărcare foarte rapidă (până la 80% în doar 6 minute);
- funcţionare într-o gamă foarte mare de temperaturi (de la -30 de grade Celsius, până la +60 de grade Celsius);
- capacitate de a rezista (în anumite scenarii) până la 10 milioane de kilometri.
La prima vedere totul sună foarte bine, mai ales că vorbim de o baterie gata să intre în producţia de masă (deci nu de un prototip), însă ar putea fi totuşi „o mică” problemă.
Bateriile SCiB a celor de la Toshiba vin în general cu densităţi energetice mai mici, astfel că de cele mai multe ori, acestea sunt mai mari şi mai grele comparativ cu bateriile litiu-ion (NMC, LFP etc.) folosite azi în industria auto. Pentru noua generaţie SCiB nu au fost oferite informaţii legate de densitatea energetică, însă dacă nu au revoluţionat cumva tehnologia, este foarte probabil ca aceasta să nu fie prea prietenoasă cu greutatea maşinilor electrice (sunt şanse mici astfel să fie pretabilă pentru ele).
Tocmai de aceea, noile baterii SCiB ar putea rămâne în continuare potrivite pentru autobuze electrice, camioane electrice, feriboturi electrice etc.
Sursa: piataauto.md