Diverse

Pentru români peleţii din lemn sunt o mină de aur în anumite cazuri, asta pentru că iarna îşi încălzesc locuinţele cu centrale ce funcţionează cu acest tip de „combustibil”.

În lupta această absolut nebună a omenirii de a reduce emisiile de CO2 şi sulfuri, nişte ingineri japonezi vin cu o propunere inedită, una pe care vor să o pună şi în practică. Unele dintre cele mai mari poluatoare din lume sunt navele de transport marfă, acestea folosind cantităţi impresionante de carburant fosil precum motorină, păcură sau combustibil marin (derivat din petrol).

Acei ingineri japonezi de care am menţionat mai devreme vor să dezvolte prima navă din lume propulsată cu peleţi din lemn. Inginerii de la NYK Like, NYK Bulk & Projects Carriers şi de la şantierul naval Tsuneishi, împreună cu compania britanică Drax Group, au semnat un acord pentru a crea o navă de transport marfă care va fi propulsată prin arderea peleţilor din lemn.

Peleţii de lemn eliberează în atmosferă o cantitate de CO2 redusă, iar în acelaşi timp ei au şi o putere calorică mare. O tonă de peleţi poate conţine în ea circa 4.7 – 5.2 MWh de energie, ceea ce înseamnă o densitate energetică de circa 4.7 – 5.2 kWh/kg, de circa 20 ori mai mare decât bateriile litiu-ion.

Deşi învechită la prima vedere, ideea poate salva ceva CO2 pe termen scurt, mai ales că investiţia iniţială nu ar trebui să fie foarte mare. Rămâne de văzut dacă sistemul gândit de inginerii japonezi va funcţiona la randamentele aşteptate şi în viaţa reală (pe foaie totul sună bine).

Sursa: piataauto.md