Google indexează paginile web și le oferă un ranking în motorul său de căutare. Îl putem considera a fi un intermediar între site-urile web și cititor. Facebook a lansat Instant Articles și dorește a fi cu un pas în față.
Instant Articles = articole în format complet, direct integrate în news feed-ul de pe Facebook;
Au lucrat destul de mult spre a oferi o sumă de funcții:
– compatibilitate cu Google Analytics, comScore și Omniture (citește articolul pe Facebook, dar publisher-ul are acces la rapoarte complete în ce privește audiența sa);
– Facebook a folosit experiența acumulată cu Paper, un news reader dedicat ce nu s-a bucurat de mare succes, dar le-a permis să vadă ce caută un cititor și astfel să-și eficientizeze algoritmul și interfața din spatele Instant Articles;
– primele site-uri ce oferă conținut pentru Instant Articles: BuzzFeed, New York Times, National Geographic, The Atlantic, NBC – SUA, The Guardian și BBC News în Marea Britanie, Spiegel și Bild în Germania.
Facebook urmează să deschidă parteneriate noi, pe viitor mă aștept să avem și conținut autohton. Am înțeles că Instant Articles debutează prima dată pe aplicația de Facebook a iPhone, iar ulterior se pregătește și debutul pe telefoane Android.