Mark Zuckerberg a considerat şi încă consideră metaversul ca fiind next step în ceea ce priveşte conceptul de socializare virtuală, iar din acest motiv investeşte sume fabuloase pentru dezvoltarea sa (a schimbat inclusiv numele companiei din Facebook în Meta).
Anul trecut proiectul metavers a adus celor de la Meta o pierdere de 15 miliarde de dolari, aspect destul de îngrijorător ţinând cont că acest univers gândit de Mark Zuckerberg nu prea are priză la public (nici măcar tinerii nu se îngrămădesc). Atenţia CEO-ului Meta este îndreptată aproape exclusiv către metavers, astfel că nici restul serviciilor nu o duc prea bine. În acest context acţiunile gigantului american au scăzut la bursă cu peste 60% doar în ultimul an.
Sigur că investitorii sunt profund nemulţumiţi şi dacă iniţial au crezut în viziunea lui Mark Zuckerberg, acum sunt mult mai sceptici. Există deja multe zvonuri în piaţă cum că CEO-ul Meta este supus unor presiuni uriaşe, iar mai nou Brad Gerstner, fondatorul Altimeter Capital (companie ce deţine acţiuni de sute de milioane de dolari în Meta), a publicat o scrisoare oficială către Mark Zuckerberg şi echipa de conducere prin care le solicită acestora să treacă la lucruri mai serioase şi să îşi concentreze eforturile pe dezvoltarea business-ului principal, cel ce generează adevăratele venituri.
Acelaşi Brad Gerstner oferă şi câteva sfaturi, iar în acelaşi timp avertizează că proiectul Meta a pierdut încrederea investitorilor.