„Dacă n-aș fi renunțat niciodată la acel singur curs în facultate, Mac n-ar fi avut niciodată fonturi multiple sau proporțional distanțate”
Cu un singur semestru de facultate și frecventarea în continuare, după abandon, a cursurilor de caligrafie, Steven Jobs a revoluționat lumea, în special cea tehnologică.
În 1976 Steven Jobs, Steve Wozniak, Ronald Wayne şi Markkula Jr au făcut funcţională, împreună, o idee ce azi a ajuns la valoarea de peste 150 miliarde de dolari, şi anume Apple. Ideea a venit dintr-o întâmplare a adolescenței lui Jobs și Wozniak, și anume o joacă în care Jobs îl convinge pe Wozniak să asambleze un calculator și să-l vândă. În anul 1977, împreună cu același Wozniak, au dezvoltat şi au lansat computerul Apple II.
Anul 1984 este unul crucial pentru Jobs, prezentând adunării generale de la 24 ianuarie primul computer Macintosh, de dimensiuni mici, dotat cu mouse şi intefaţă grafică pentru utilizatori dezvoltat de Raskin şi continuat de briliant.
Urmare a unei crize din industria vânzărilor de la începutul lui ‘84, în interiorul companiei s-a iscat o luptă pentru putere între Jobs şi Scuelly (acesta din urmă ademenit de Jobs de la Pepsi-Cola la Apple pentru postul de CEO), care s-a terminat cu înlăturarea lui Jobs din divizia pentru Macintosh la sfârşitul lui mai 1985. Tot în acest an dezvoltă șablonul computerelor pe care marea majoritate a oamenilor le folosesc astăzi.
Între timp Steven Jobs îşi fonda propria companie, NeXT Computers. Deși avansată din punct de vedere tehnologic, compania nu prea a fost primită de industrie, deoarece era catalogată ca fiind cost-prohibitivă. Totuși a primit multe puncte de incredere în rândul celor care și-au permis o stație de lucru, Jobs comercializându-le în mod special domeniilor științifice și academice, datorită tehnologiilor inovatoare, experimentale încorporate în acestea (cum ar fi nucleul Mach, cipul procesor de semnal digital și portul Ethernet built-in). NeXTcube-urile erau dezvoltate de Jobs ca fiind următorul pas de la computerul personal – cel interpersonal. Și dacă pentru marea majoritate a oamenilor e-mailul era doar un text, Jobs creează NeXTMail ca pe un demo interpersonal, variantă a emailului ce suporta incorporarea fișierelor grafice și a video-urilor. Începe să facă o obsesie pentru perfecțiunea estetică a NeXT (de unde carcasa de magneziu), presiunea pusă de acest lucru devine din ce în ce mai mare pentru divizia hardware iar din 1993 NeXT a început să se axeze doar pe dezvoltarea sistemelor software, începând cu lansarea lui NeXTSTEP/Intel.
În 1986 Jobs cumpără Graphics Group (cunoscut mai târziu sub numele de Pixar), divizia grafică de calculatoare a LucasFilm. Investiția de 10 milioane de dolari rezultă a fi una de mare success, Jobs încheind un parteneriat cu Disney prin care acesta din urmă ar finanța și distribui filme animate computerizate, printre care Toy Story (animație ce aduce faimă și aprecieri critice la lansarea studioului în 1995), A Bug’s Life, Monsters, Finding Nemo, The Incredibles, Cars, Ratatouille, Wall-E și Up. Unele animații au primit Premiul pentru cel mai bun film de animație. După o negociere nereușită a unui nou contract cu Disney în 2004, în 2006 Jobs anunța cumpărarea Pixar de către Disney într-o tranzacție all-stock, în valoarea de 7,4 miliarde de dolari, Jobs devenind astfel cel mai mare acționar unic al Disney cu un pachet de 7% din acțiunile companiei și alăturându-se totodată consiliului de directori ai companiei.
În anul 1996, Apple anunța cumpărarea NeXT, această tranzacție aducându-l din nou pe Jobs în cadrul companiei pe care a înființat-o, iar în 1997, în urma unor conflicte interne, Jobs devine CEO interimar. În vederea revenirii companiei la profitabilitate, în 98 anulează o serie de proiecte (Newton, Cyberdog și OpenDoc) și a schimbat programul de licențiere pentru clonele Macintosh. Fuziunea cu NeXT aduce utilitate tehnologiilor companiei în produsele Apple, mai ales NeXTSTEP, care a evoluat în Mac OS X. Sub îndrumarea lui Jobs și introducerea IMac-ului, compania începe să înregistreze venituri substanțiale, iar în 2000 cu ocazia Macworld Expo, Jobs primește funcția de CEO permanent. De aici companiei i se dă startul unor serii de succese prin lansarea unor produse inovative: playerul muzical portabil iPod, software-ul de muzică digitală iTunes(și iTunes Store), iar în 2007 reinventează telefonia mobilă prin lansarea iPhone-ul, pentru ca în 2010 să lanseze iPad-ul.
La sfârșitul anului 2010, Apple vănduse deja 160 de milioane de device-uri iOS sub conducerea lui Job.
S-a implicat într-un program de amploare de reciclare a e-deșeurilor, iar filantropia este unul dintre punctele lui forte (salariul său de la preluarea Apple încoace fiind de 1 dolar). Deși profesional Jobs o duce la superlativ, pe plan fizic stă mai puțin bine, după ce în 2004 a fost diagnosticat cu o formă rară de cancer pancreatic.
Altfel, a fost și este considerat un conducător dur (în perioada de preluare a Apple nimeni nu urca împreună cu el în lift de frica concedierii), însă este un orator excepțional, discursurile motivaționale fiind denumite Stevenotes și capacitatea de a vinde primind titlul de „câmp de denaturare a realității”.