Presiunea reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră nu se simte doar în industria auto, ci şi în cea aviatică. Dacă la maşini avem deja vehiculele electrice sau cele cu GPL, în cazul avioanelor se caută alternative la clasicul kerosen.
Guvernul olandez şi operatorul aerian KLM au anunţat prin intermediul unui comunicat de presă că în luna ianuarie a fost realizat primul zbor comercial din lume folosindu-se drept combustibil kerosen sintetic. Aeronava KLM a realizat acest zbor cu pasageri pe ruta Amsterdam – Madrid.
Kerosenul sintetic folosit este în realitate un mix între varianta sintetică obţinută în laborator de Royal Dutch Shell (amestec de dioxid de carbon, apă şi surse de energie regenerabile) şi combustibilul obişnuit folosit în alimentarea actuală a avioanelor.
“Combustibilul sustenabil va avea probabil cea mai mare contribuţie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul noilor flote de aeronave. Tranziţia de la combustibilii fosili la alternative durabile este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă industria.” a declarat Pieter Elbers, şeful KLM, divizia olandeză a companiei aeriene Air France KLM.