În 30 octombrie pe la 22.00 a fost programat evenimentul de lansare al iPhone 6 la Telekom România, iar debutul comercial s-a produs exact la 00.00. Detaliile contractuale le aflați aici.
Au ales să invite presa și parteneri în magazinul Telekom de pe Calea Dorobanților Nr. 164. De la câteva sute de metri realizai unde este locația, fațada magazinului era scăldată în lumina magenta / mov deschis. Intrarea propriu-zisă se făcea pe un covor ce amintea mai degrabă de premiera unui film de cinematograf. Plus că Telekom și-a mai adus și vreo 5 – 6 paznici de la o firmă de securitate. Cred că s-au gândit să nu fie îmbulzează pe telefoanele Apple și asta să-i prindă nepregătiți.
Magazinul s-a dovedit neîncăpător. Erau peste 60 – 70 de persoane într-un spațiu de sub 40 metri pătrați. Plus că la interior era destul de cald și nu aveai unde să-ți lași haina, la o garderobă etc. La 22.15 a început o mică prezentare. Deschiderea a făcut-o CEO-ul Nikolai Beckers. A urmat un fel de CTO al companiei, un grec care vorbea engleza cu accentul specific. A lăudat iPhone-urile spunând și că reprezintă cea mai înaltă tehnologie etc. Aici cred că se lasă loc de discuție. iPhone-ul nu este neapărat o mostră tehnologică ci mai degrabă un smartphone bine calibrat la nivel hardware și software. S-a mai spus că Telekom are cea mai bună ofertă pentru iPhone 6 în România (preț și beneficii). Și aici este loc de discuție. Mai sus este un link care descrie ofertele fiecărui operator.
Acum înțelegeți și voi că puțin marketing trebuie strecurat. Au adus și câteva vedete, Sore aka Sorina Mihalache au ales să o scoată în față. Au organizat și o sesiune de fotografii, autografe etc. Spre deosebire de un jurnalist care se lăuda că a urmărit serialul în care a jucat Sore, mă consider a fi în afara targetului dedicat acestui film. Ideea este bună într-un fel, dar clientul de iPhone 6 nu are 15 – 16 ani, ci mai degrabă are o medie de vârstă mai mare.
L-am văzut și pe Lucian Mândruță cu juniorul său. Eram curios dacă Lucian va ține un discurs. În urmă cu 1 – 2 ani de zile a fost la un eveniment similar ținut de Vodafone și acolo i s-a oferit un iPhone și posibilitatea de a vorbi puțin despre produsul companiei americane. Mai este ceva interesant. Echipa sa de PR se ocupă de contul Huawei, concurent al Apple.
În marea de jurnaliști și bloggeri am văzut și câțiva clienți ce-și actualizau abonamentele pentru iPhone 6 și așteptau cu nerăbdare să vină miezul nopții spre a-și primi noile jucării, cu ghilimelele de rigoare. Am uitat să spun că primul iPhone 6 a fost oferit unui tip ce și-a instalat cortul în fața magazinului Telekom, din urmă cu 3 zile. A zis că pentru următorul iPhone va aștepta și 5 zile. Prevăd o concurență acerbă, un iPhone oferit gratuit reprezintă un stimul destul de puternic. Pe de altă parte, cortul magenta mi-a lăsat impresia că mai degrabă s-a mers pe un artificiu de marketing.
Pe la 22.40 am ales să plec. Discuțiile și socializarea mergeau în continuare la un nivel ridicat. Și cam așa a decurs lansarea iPhone 6 la subsidiara Telekom din țara noastră.