Opinie

Mă gândeam că în 2015, nicio lansare de smartphone-uri sau chiar tablete nu m-a surprins în mod pozitiv. Nu mă refer aici la inovaţii, la tehnologii, la accesorii sau ştiu eu ce alte nebunii au mai apărut, ci mă îndrept strict la emoţia momentului. Îmi aduc aminte că acum 2-3 ani marii producători ne surprindeau cu ceva la fiecare lansare oficială: ba o funcţie creativă, ba un display 3D, ba un design atipic etc.

Acum toate update-urile şi toate inovaţiile implementate pe un flagship în general sunt aflate cu 2-3 luni înainte de prezentare. Anul acesta lansările oficiale au avut rolul doar de confirmare a tuturor zvonurile apărute în presa de specialitate. Şi nu ştiu cum naibii se face că de fiecare data informaţiile sunt corecte, cu date exacte şi detaliate. Chiar şi Apple sau Microsoft, singurele care mai ascundeau chestiile de efect au căzut anul acesta în capcană şi au avut lansări banale. Poate la Apple să spunem că nu se ştia tot, dar la Microsoft prezentările de acum 2 zile au fost pentru mine o dezamăgire: trebuia să repetăm pe gadget.ro articole scrise detaliat în urmă cu câteva zile doar pentru că de data asta erau oficiale. Mi s-a părut o lansare impersonală.

emotii

Şi ştiţi care este faza şi mai şocantă? Toate aceste informaţii apar cu titluri sub formă de zvonuri sau informaţii pe surse anonime, dar în realitate toate datele vin direct de la producători. Aceştia transmit către diverse site-uri de specialitate informaţii concrete, iar aceştia pentru a le oferi o aura misterioasă le dezvoltă ca şi cum cine ştie ce surse infiltrate ar avea ei. Şi aici nu mă refer la noi (suntem prea mici pentru a conta), mă refer la giganţii din dot com-ul mondial.

Păi măi stimabili producători, înţeleg că vreţi să vă faceţi cunoscute produsele cu 3 luni înainte de lansare, dar lăsaţi cireaşa de pe tort, bomboana de pe colivă pentru prezentarea oficială. Măcar atunci să fim surprinşi, să exclamăm la final: “Super tare noua tehnologie de la X”. Aşa a ajuns Apple unde este astăzi, prin şocuri tehnologice oferite oamenilor, nu prin upgrade-uri de RAM şi de procesoare cu 20 de nuclee. Sony, vrei să creşti? Anunţă nene display-ul 4K doar în ziua lansării, nu cu o lună înainte.

Pe de altă parte sunt conştient că e greu să nu existe scăpări de informaţii în condiţiile în care se colaborează cu atâţia furnizori, dar amintiţi-vă cum erau lansările Apple pe vremea lui Steve Jobs: dacă se ştia 10-15% din ce vor prezenta. Atunci cum se putea? Vuia presa următoarele zile pe tot mapamondul. Aia chiar era o stare.

În fine, mi-am spus off-ul. Personal anul acesta nu am simţit nimic la nicio prezentare oficială. Ştiam 90-95% din informaţii şi aşteptam doar să mi se confirme. Aveam o stare de nepăsare, de neutralitate faţă de eveniment. Singurele şocuri pe care le-am avut au fost când am văzut preţurile din România. Asta da emoţie.

Categorii: opinie

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro din anul 2012, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 7 Pro, Acer Aspire V3-571G și Nikon D3300.