Noile branduri auto care intră oficial pe piața locală sunt din ce în ce mai multe la număr. Să spunem că avalanșa a început cu MG, a continuat apoi cu Geely, Leapmotor și, mai nou, cu BYD și cu Lynk & Co. Despre cei din urmă vom vorbi puțin aici, iar asta fiindcă în urmă cu câteva zile am participat la lansarea locală a celui de-al doilea model al mărcii, care este, iată, disponibil de acum și la noi în țară.
Titulatura celor două automobile Lynk & Co care pot fi alese de acum și în România este extrem de simplu de reținut. Primul model a fost 01 (zero unu), iar acum urmează în ofertă Lynk & Co 02 (zero doi), care este și vedeta acestui articol.
Vorbim despre un Crossover de segment C, cu dimensiuni de 4460 / 2040 / 1573 mm (lungime / lățime cu oglinzi / înălțime), cu un ampatament de 2755 mm și cu o gardă la sol demnă de un SUV cu acte în regulă – 191 mm.





Ca aspect, din partea mea, Lynk & Co 02 este cu adevărat reușit. Are o formă fluidă, care a dus și la un coeficient aerodinamic bun, linii plăcute, agreabile și fără elemente extravagante, care să poată polariza preferințele. Aparte de faruri și de blocurile optice spate, care au și rol de eleron, să-i spunem, nu am mai remarcat ceva care să iasă neapărat în evidență.
Nu există rame pentru geamurile portierelor, iar oglinzile exterioarea sunt unice, cel puțin eu nu am mai văzut așa ceva la alte mașini. Mă refer la faptul că sticla propriu-zisă este parte din carcasă, iar asta înseamnă că reglajul oglinzilor exterioare se face cu toată carcasa și nu doar sticla este mișcată în interior. Practic, întreaga carcasă a oglinzilor exterioare poate fi mutată pe toate direcțiile și astfel sticla oglinzii este mereu la aceeași poziție în carcasă.


Jantele de aliaj sunt pe 19 inch în standard, pe echiparea de bază Core, iar în cea de-a doua echipare și ultima disponibilă – More, jantele ajung la diametrul de 20 inch. Lynk & Co 02 poate fi ales în doar patru culori exterioare – Albastru Cosmic, Alb Cristal, Gri Grid și Roșu Magenta, toate metalizate. Personalizarea nu este așadar elementul forte, cu doar patru nuanțe la exterior și două niveluri de echipare, fără posibilitatea de a adăuga opționale, ești destul de limitat.
La interior, mi se pare că Lynk & Co 02 se prezintă și mai bine decât ceea ce am remarcat pe afară. Și spun asta fără ca la exterior să fi găsit ceva în neregulă, ba din contră. Dar în interior am descoperit o mașină excelent asamblată, finisată și cu materiale pe care le simți excelent la atingere. Totul inspiră calitate, atenție la detalii și soliditate. Evident că aici este o primă impresie, este senzația pe care ți-o transmite Lynk & Co 02 fără ca asta să însemne că mă pot pronunța acum și despre cum se va prezenta mașina după câțiva ani. În același timp, nu înseamnă că am vreun motiv să cred că mașina nu-și va păstra calitățile descoperite acum până la finalul vieții sale…



Legat de spațiul interior, din nou foarte bine, Lynk & Co 02 pune la dispoziția pasagerilor mai mult loc decât mă așteptam raportat la dimensiunile exterioare. Pe banchetă se stă confortabil, doi adulți au spațiu suficient pe orice deirecție, dar mai ales la genunchi am observat că este din belșug. Pe scaunele față poziția poate fi găsită facil, reglajele electrice ale scaunelor sunt ample, la fel pentru volan, aici cu reglaj manual. Portbagajul nu sparge recorduri pentru acest segment, are 410 litri, deci nimic special, dar măcar există o podea dublă, sub care este loc pentru cablurile de încărcare și alte obiecte de mici dimensiuni.





Ce aș mai vrea să adaug despre interiorul Lynk & Co 02:
- Există o cameră video deasupra oglinzii centrale care poate capta video continuu (în buclă) și care poate face și selfie-uri. Are și obturator fizic, deci partea de intimitate este asigurată în cel mai sigur mod;


- Consola centrală este de fapt o mare cutie, să o numesc, cu capac care se poate deschide în secțiuni, cutie care poate fi scoasă cu totul din mașină și folosită ca atare. Avantajul că poate fi scoasă de acolo este că o poți curăța și umple cu diferite obiecte mult mai simplu decât dacă ea ar fi fixată în mașină;

- Banda ce străbate bordul la nivelul volanului, cea iluminată RGB, are o structură 3D care arată în mare fel;


- La baza bordului sunt două suporturi pentru două telefoane, care vor fi așezate aproape vertical și ținute la locul lor prin intermediul elementului reglabil de jos. Ambele suporturi au încărcare wireless;

- Display-ul central al sistemului de infotainment are 15.4 inch, rezoluție 2560 x 1600 pixeli și redă culori intense, fiind și foarte luminos. În plus, interfața este foarte bine pusă la punct și totul rulează impecabil (cel puțin așa a fost în cele câteva minute de interacțiune). Ca specificații hardware avem chipset dedicat platformelor automotive Qualcomm Snapdragon 8155, cu procesor octa-core realizat pe 7nm, cu 12GB de memorie RAM și 128 GB spațiu intern de stocare;





- ecranul de 10.2 inch ce ține loc de tablou de bord nu este rău, nu greșește cu nimic, să zic așa, dar nici nu are ceva special;

Nu aș vrea să mai aduc fel de fel de detalii pe care cei cu adevărat interesați de această mașină le pot descoperii de pe pagina oficială. Mă refer la specificații tehnice, dotări și alte asemenea, care sunt de fapt prinse mai toate în broșura Lynk & Co 02.
Cum pot încheia acest articol este prin a spune că prețurile pe care le veți descoperi pe site-ul oficial se referă la varianta curentă, iar unde este inclus ecobonusul Rabla Plus în calcul, acela este unul estimativ, de 5.100 EUR, asta fiindcă nu avem încă varianta finală a legii care reglementează programul Rabla 2025. De ce am spus „varianta curentă” a Lynk & Co 02? Pentru că acum este disponibilă versiunea cu baterie de 66 kWh și cu putere de 200 kW (272 CP), însă urmează să ajungă și la noi în țară varianta cu baterie de 40 kWh, care, din ce am înțeles, va fi oferită la prețurile celei de acum (cu 66 kWh), urmând ca aceasta să primească o actualizare de preț, care va crește, evident…