ING Bank România și Nuance Communications au anunțat serviciul Voice Biometrics. Ei spun că ar fi o adevărată revoluție în serviciile de relații cu clienții. Maria de la ING este un asistent virtual. Am putea spune că este un Siri evoluat și centrat pe activițățile bancare. Nuance Communications se află în spatele celebrului soft Dragon Dictation ce permite utilizatorilor de iOS să redacteze texte în limba română prin recunoaștere vocală.
Voice Biometrics urmează a fi implementat treptat de la mijlocul lui decembrie 2013. Maria de la ING va avea de lucru. Sunt peste 700.000 de interacțiuni între ING și baza sa de clienți de aprox. 1 milion persoane.
Cum funcționează Voice Biometrics de la ING?
Faci un apel la relații cu clienții. Ești preluat direct de către asistentul virtual. Te invită să-ți pronunți username-ul / CNP-ul și parola urmează a fi reprezentată de pronunția: „La ING mă pot identifica prin vocea mea”. Au făcut și ceva demo la fața locului, rolul de client fiind atribuit lui Răzvan Exarhu. Telefonul său era conectat pe jack-ul de 3.5 mm la sistemul de sunet din sală. De aici bănuiesc că au ieșit ceva probleme, iar CNP-ul său nu era preluat. Sunt sigur că astfel de probleme dispar atunci când serviciul Voice Biometrics urmează a fi lansat comercial.
Declarații oficiale:
“Inovația și experiența clientului sunt două principii importante la ING. Dorim să oferim clienților noștri servicii excepționale, indiferent de contextul în care interacționează cu noi. Suntem mândri să fim primii care implementează în România această soluție cu adevărat inovatoare, bazată pe o tehnologie de ultimă generație. Suntem încrezători că noul serviciu va schimba în bine experiența clienților noștri cu serviciul de relații cu clienții”, a declarat Maria Cristina Matei, Head of ING Retail Banking.
„Soluțiile de înțelegere a limbajului natural și de voce biometrică în call center au un impact ridicat asupra experienței clienților, atât din perspectiva acestora, cât și a companiei. Echipa noastră de servicii profesionale a lucrat împreună cu ING pentru a crea combinația perfectă de tehnologie ce reușește să răspundă nevoilor clienților, reinventând complet experiența cu banca. Prin Voice Biometrics, clienții ING vor avea de acum un acces mult mai ușor și sigur la informații despre produsele lor bancare, de la verificarea soldului contului și a codului IBAN la detalii despre orarul casieriei. Nuance Communications își propune întotdeauna să dezvolte soluții ce pot răspunde unor nevoi reale. Voice Biometrics este o astfel de soluție, prin care clienții pot primi de acum informațiile de care au nevoie într-un mod rapid și ușor”, a declarat Peter Martis, Regional Manager CEE & Balkans Nuance Communications.