Am auzit cu toții de recenta achiziție a Facebook – Instagram- aplicație cumpărată la prețul de 1 miliard de dolari. La conferința TechCrunch Disrupt de ieri, Mark Zuckerberg a declarat că nu va include Instagram în infrastructura Facebook, nu va fi astfel o parte integrată a Facebook-ului ci va exista ca o aplicație independentă. Acesta a mai declarat că motivul achiziției a fost ca aceste două companii să lucreze împreună îndeaproape, ca parteneri, iar Instagram să crească prin acest parteneriat la sute de milioane de utilizatori. Rămâne de văzut cât de mare va fi granița dintre site-ul de socializare și Instagram și care dintre cuvintele „colaborare”, „integrare” sau „absorbție” vor fi reprezentative.
Direcția în care merge Facebook a fost confirmată și descrisă de Zuckerberg, posibilitatea unui „motor de căutare” Facebook fiind o certitudine. Deși nu a fost clar asupra momentului când Facebook va include propriul său motor de căutare și nu știm nici sub ce formă va fi acesta, Zuckerberg a declarat că „la un moment dat vom face acest lucru”. Un tip de întrebare ar putea fi „care din prietenii mei sau prietenii prietenilor mei lucrează la compania la care aș dori eu să lucrez?”
Un alt lucru despre care a vorbit fondatorul Facebook la conferință, referitor la strategia pentru mobil, a fost „greșeala” de a folosi HTML5 în locul unei aplicații native Android, greșeală pe care dorește să o îndrepte „curând”, deoarece „a pierdut doi ani cu HTML5”.