Dacă în urmă cu 3-4 ani procesoarele MediaTek erau evitate de foarte mulţi utilizatori (slabă eficienţă energetică, performanţe scăzute, lipsa actualizări etc.), în prezent compania taiwaneză merge foarte bine, noile generaţii de procesoare se descurcă excelent, iar cota de piaţă sau market share-ul creşte de la trimestru la trimestru.
După lansarea seriilor de procesoare Dimensity şi Helio G, MediaTek aproape că a prins aripi. Dacă în primul trimestru din 2020 MediaTek avea o cotă de piaţă de 24%, în acelaşi trimestru din 2021 compania a ajuns la 35%. O creştere de 11% în doar 12 luni. Producătorul taiwanez a crescut în special în segmentele entry-level şi mid-range, în zona high-end neavând încă niciun procesor la nivelul celor de la Qualcomm.
Dacă tot veni vorba de Qualcomm, producătorul american se menţine la o cotă de piaţă constantă de 28 – 29%, în timp ce Apple are o ciclicitate a sa (cotă în creştere în perioada octombrie – martie şi în scădere în perioada aprilie – septembrie).
Locul patru pe piaţa producătorilor de procesoare este ocupat de Samsung cu al său Exynos, însă şi în acest caz vorbim de o scădere de la 14% la 9% în doar 12 luni, iar ultimele locuri sunt deţinute de Huawei cu HiSilicon (5%) şi Unisoc cu Spreadtrum (5%).
Eu aştept de la MediaTek un procesor capabil să lupte în categoria premium, iar de la Qualcomm ceva mai multe variante accesibile în categoriile de buget. Apple foloseşte o reţetă proprie de succes, de la Samsung aşteptăm roadele parteneriatului cu AMD, Unisoc va mai ciupi câte ceva în segmentele low-cost şi ultra low-cost, iar HiSilicon va ajunge la o cotă nesemnificativă în următoarele luni.