Diverse

Peste câţiva ani banalul mers la magazin pentru aprovizionarea cu alimente va fi controlat de sisteme de inteligenţă artificială.

Un prim pas în această direcţie a fost făcut de start-up-ul Wasteless ce a dezvoltat un software AI ce poate ajusta automat un preţ afişat la raft în funcţie de data de valabilitate şi gradul de perisabilitate. De exemplu, când fructele sau legumele sunt aduse proaspete pe raion vor avea preţul cel mai ridicat, iar cu trecerea timpului preţul acestora va scădea automat şi treptat astfel încât cele cu risc mare de a se strica să aibă preţul cel mai avantajos. La fel şi în cazul alimentelor cu termen de valabilitate, preţul urmând a fi ajustat în jos simultan cu apropierea datei de expirare.

Hypermarketurile şi supermaketurile din prezent au implementate astfel de procese, însă totul este făcut manual de către angajaţi.

Conform celor de la Wasteless, sistemul său poate reduce risipa de alimente cu cel puţin 50% şi poate creşte veniturile magazinelor cu cel puţin 20%. În viitor software-ul ar putea fi adaptat şi pentru alte business-uri sau pentru alte categorii de produse (de exemplu ar putea modifica în timp real preţurile produselor vândute mai rău sau mai bine în perioadele aglomerate).

Primul mare lanţ de magazine ce a acceptat să testeze sistemul celor de la Wasteless este Metro. Retailerul german va testa software-ul în câteva dintre magazinele sale din Polonia, urmând ca, dacă acesta se dovedeşte un succes, să îl implementeze treptat şi în restul magazinelor din reţea.

Sursa: marketscreener.com