Ţin să precizez că nici eu nu sunt prea departe de un blogger începător. Cel puţin atâta vreme cât prefer blogspot în locul unui domeniu propriu şi al hostului plătit dar de la 1 ianuarie lucrurile se vor schimba. 
Mai jos o să vorbesc de câteva lucruri necesare oricărui “rookie” în blogging. Nu contează ce platformă ai ales între wordpress sau blogger (majoritatea se cantonează la acestea două). WordPress ar fi bine ca să nu mai pierdeţi timpul cu adaptarea ulterioară de la platforma oferită de Google la cea mai folosită de către cei ce iau blogăritul în serios. 
1. Feedburner – este cel care “livrează” conţinutul blogului tău către cei care se abonează via google reader spre exemplu. Ideal este să aveţi un număr cât mai mare şi ulterior când atingeţi un anumit număr să încercaţi a monetiza prin integrarea de reclame. Trebuie să oferiţi conţinut de  calitate spre a menţine abonaţi la feedburner. Am observat o volatilitate foarte crescută. Sunt, în general, persoane care au cunoştinţe de nivel mediu în legătură cu internetul şi nu din aceia care dau click la nimereală via google;
2. Google Reader – să zicem că ai un blog, citeşti diverse site-uri, ai ales o nişă (recomandabil). Atunci spre a nu mai pierde timpul aducându-ţi aminte unde ai dat de o chestie mişto şi spre a construi o listă de “surse” trebuie să îţi creionezi un reader în care să vă fie livrat automat articole noi din online. Nu vă spun cum să îl configuraţi că ar fi pierdere de timp. Depinde doar de voi;
3. Twitter şi facebook – google şi bing (motorul de căutare “powered” by Microsoft sau Micromoft :)) au început să ţină cont pentru calitatea articolelor de  câte share-uri sau RT primesc respectivele postări. Pe facebook dacă blogul nu este unul personal este utilă o pagină sau merge şi un simplu cont. Diferenţa este pentru cei care nu ştiau dată de numărul de prieteni limitat la 5.000 iar pe fan page nu ai o limită impusă. Twitter poate deveni calea cea mai rapidă şi o metodă extrem de bună de promovare. În România sunt puţine conturi active faţă de vestul Europei sau spre comparaţie cu facebook dar efectele sunt “imediate”. Normal ca pe blog să aveţi (ca şi în cazul meu “like” pentru fb şi “RT”);
4. Tema blogului – să fie simplă şi să se încarce rapid. Google apreciază site-urile care au downloadat fulgerător. Galeriile foto le puneţi aparte. Să zicem că aţi fost la un eveniment daţi câteva mostre pe blog şi indicaţi linkul spre facebook, picasa, flickr sau ce serviciu de share pentru zona foto folosiţi. 
5. Comentaţi pe site-uri sau bloguri din domeniul pe care îl trataţi – aşa vă veţi aduce vizitatori pe blog. Şi dacă ei intră în contact şi le place ceea ce scrieţi sau cum scrieţi vor comenta sau vor da linkurile mai departe. Google indexează şi comentariile. Dacă puneţi câteva rânduri şi aveţi zeci sau de ce nu sute de comentarii la acel articol veţi obţine o poziţie foarte bună în search. 
6. Analytics – în opinia multora este cea mai bună modalitate de “studiere” a traficului pe care îl aveţi, a numărului de unici sau vizitatorilor. Vă daţi seama ce articole sunt citite, ce trebuie să promovaţi pe viitor. Este extrem de uşor de instalat atât pe wordpress cât şi pe blogger. Dacă sunt nelămuriri nu ezitaţi să puneţi un comentariu şi în limita priceperilor mele vă răspund. Mai sunt o groază de alte modalităţi – trafic.ro unde trebuie să daţi 10 euro sau t5.ro care preia datele oferite de Analytics şi face un top pentru online-ul românesc. 
7. Articole “lungi”, bine documentate şi originale sunt de preferat în locul celor traduse din afară. Aici până şi eu cele care scriu aceste rânduri sunt de urecheat. Este cea mai uşoară metodă spre a face trafic. O creştere naturală este adusă de dezideratul din prima propoziţie a acestui paragraf. 
8. Publicitatea – sunt peste 60.000 de bloguri în România potrivit ZeList (uitasem să îi recomand şi pe ei ca să vedeţi câte linkuri rankează spre voi – mai accesaţi şi icerocketyou.com). La început de drum sunt utile şi agregatoarele în genul cica.ro. Dacă aveţi un buget cât de mic disponibil spre investiţie puneţi de concursuri cu diverse premii (o să rămâneţi uimiţi de câtă lume intră pentru diverse nimicuri) sau chiar de reclamă via google adsense (ieftină şi relativ targetată). 
Update: O să mai scriu pe această temă. Multă baftă tuturor :)

Categorii: arhiva
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.