La prezentarea oficială din 2015 a noului sistem de operare Windows 10, Microsoft şi-a propus un obiectiv îndrăzneţ: 1 miliard de device-uri active în 3 ani (activ înseamnă ca utilizatorul să îl fi deschis cel puţin o dată în ultimele 30 de zile). Pentru a atinge acest target, compania americană a apelat la tot felul de artificii prin care a încercat chiar să forţeze utilizatorii să facă update la ultima versiune de Windows.
Prin toate mişmaşurile utilizate, Microsoft a reuşit ca la mijlocul anului 2017 să ajungă la un număr de 500 de milioane de device-uri active, iar şansele ca într-un singur an să facă cât în doi sunt destul de slabe. Chiar şi CEO-ul Satya Nadella a declarat că este aproape imposibil să ajungă la 1 miliard de terminale active până în 2018.
Dacă în segmentul persoanelor fizice Microsoft creşte constant, marea sa problemă o reprezintă companiile, persoanele juridice. Acestea trebuie să plătească o sumă destul de mare de bani pentru a face update-ul la Windows 10, iar multe dintre ele nu sunt pregătite să facă acest pas.
O altă deziluzie pentru Microsoft o reprezintă Windows 10 Mobile. În obiectivul propus în 2015 compania americană îşi punea mare încredere şi în versiunea mobilă a sistemul de operare, însă acesta a fost un dezastru total. În acest moment cota sa de piaţă este de sub 0.1%, iar ultimul smarphone Lumia a fost lansat oficial în urmă cu mai bine de 1 an şi jumătate.