Miercuri am trecut pentru puțin timp și pe la un excelent eveniment axat pe socializare și organizat de Microsoft și Intel. Au fost și câteva premiere. Cel mai mult a ieșit în evidență un ultrabook de la Toshiba ce bănuiesc că va sosi în curând și în oferta magazinelor online locale.
Locația a fost Turnul de Sud și 18Lounge. Au participat reprezentanți ai Intel, Microsoft, partea de PR de la toate brandurile de portabile, presă tech și nu numai, bloguri axate pe segmentul IT.
Nu am putut să stau mai mult de o oră și mi-a părut rău că nu s-a putut mai mult. Am observat și laptopuri pe care le-am testat de curând: Sony VAIO CA, ASUS Lamborghini VX7.
S-a vorbit despre ultrabook și l-am ascultat pe Bogdan Georgescu de la Intel România. A fost a treia oră după Geeks Togheter by Maguay, lansarea ASUS Zenbook de la Intercontinental și acum la Holiday PC Showcase by Intel & Microsoft. Adevărul că atunci când le vedeai pe toate și erau peste 30 de laptopuri, era o explozie de culoare și forme. Unele mizau pe portabilitate, altele pe performanță sau pentru segmentul business. Au răspuns prezente toate brandurile: ASUS, Acer, Sony, Dell, Maguay, Toshiba, HP, Lenovo, etc.
Nu am prea multe de precizat cu referire la ultrabook. Aștept un exemplar pentru review. Am promis un ASUS UX21, deși cel mai aproape de gustul meu ar fi cel de 13.3 inch – ASUS UX31.
Atmosfera a fost destinsă. S-a socializat mult și mi-a plăcut să stabilesc noi prietenii în zona tech. Singurul meu regret este că a trebuit să plec repede. Microsoft chiar știe cum să fac un eveniment geek de succes. :)
Albumul oficial complet cu imagini îl găsiți pe pagina noastră de facebook.
Comunicatul de presă:
Microsoft și Intel au deschis oficial sezonul Sărbătorilor de iarnă 2011 cu o expoziție de tehnologie în cadrul căreia au prezentat cele mai atractive PC-uri mobile dotate cu sistem de operare Windows 7 și procesoare Intel Core™ i5 și i7.
Organizată pentru prima dată în România de Microsoft și Intel, expoziția „Holiday PC Showcase” a reunit cele mai puternice și inedite notebookuri ale producătorilor Acer, Asus, Dell, HP, Fujitsu, Lenovo, Maguay, Sony, Samsung și Toshiba, cu configurații adresate segmentului consumer. De asemenea, au fost expuse și primele sisteme Ultrabook produse de Acer, Asus, Lenovo și Toshiba, recent anunțate pe piață, adresate utilizatorilor care au nevoie de performanță pentru a fi creativi, într-un design subțire, ușor, sigur și elegant.
Cei prezenți au putut să testeze în direct cele mai inedite notebookuri, să afle noutățile din oferta de Crăciun, precum și care sunt tendințele tehnologice pentru acest sfârșit de an și anul 2012.
Gabriela Mladin, Consumer Channels Group Director, Microsoft România: „Sărbătorile de iarnă reprezintă momentul perfect pentru organizarea primului showcase alături de Intel și partenerii noștri retail, OEM și distribuitori – împreună, expunem hardware performant ce pune în valoare experiența oferită de Windows 7. La doi ani de la lansare, Windows 7 s-a dovedit a fi sistemul Windows așteptat pe scară largă de către consumatori, cu peste 450 milioane de licențe vândute și o cotă de piață de 35% la nivel global. La momentul actual, avem pe piață câte un PC cu Windows 7 pentru toate gusturile – prin urmare, o ocazie extraordinară pentru a achiziționa un PC cu Windows 7, având în vedere oferta extrem de variată și atractivă.
„Suntem bucuroși ca, împreună cu Microsoft România, să organizăm prima ediție a acestei expoziții tehnologice de Crăciun, care sperăm să devină tradiție. Oferim publicului șansa de a afla din timp ce PC-uri mobile de top vor fi disponibile în oferta de Sărbători, ce configurații au și la ce preț vor putea fi achiziționate”, a declarat Bogdan Georgescu, Channel Account Manager, Intel România. „Este și momentul ideal să aratăm publicului cea mai nouă categorie de dispozitive mobile, Ultrabook, ce reprezintă un nou pas în computingul personal. Ultrabook-ul va fi produsul nostru-cheie pe segmentul mobil în 2012; până la sfârșitul anului viitor, sperăm să acoperim 40% din vânzările mondiale de notebookuri consumer cu acest produs”.
Holiday PC Showcase, organizată de Microsoft și Intel, a reunit miercuri, 23 noiembrie, reprezentanți ai companiilor producătoare de laptopuri, retaileri, distribuitori și alți parteneri Microsoft și Intel, jurnaliști și bloggeri.
Așteptările partenerilor de retail de la sezonul de Crăciun 2011
Florin David, Director de Marketing, Altex: „Vânzările de computere personale vor crește și în acest sezon, înscriindu-se în tendința ascendentă a vânzărilor din categoria IT&C, confirmată de rezultatele din ultimul semestru al 2011. Ne așteptăm ca în luna decembrie vânzările de PC-uri să crească cu 35%, încurajate și de promoțiile și de campaniile demarate cu ocazia Sărbătorilor.”
Cristi Radu, IT Business Development Manager, Domo: „În ultimele 2 luni, Domo a deschis 4 noi magazine, Craiova (Electroputere), Constanța (Maritimo), București (Băneasa Shopping City) și Oradea (Oradea Shopping City), iar la inceputul lunii decembrie vor urma deschideri în Botoșani, Pitești și Sibiu.
Pentru sfârșitul de an, Domo se va orienta pe promovarea celor mai noi tehnologii în domeniul IT, cu focus pe mobilitate și entertainment. Noua structură a rețelei Domo și layout-ul schimbat al noilor magazine vor permite clienților să acceseze și să testeze, într-un mediu prietenos, cele mai noi tehnologii și notebook-uri disponibile în piață.”
Mihai Trăistaru, Director Achiziții, eMAG: „În perioada sărbătorilor, ne așteptăm ca mediul online să genereze o creștere semnificativă față de anul trecut, consumatorii beneficiind de avantaje precum prețuri mai mici, economie de timp și livrare în toată țara. Oferta eMAG pentru sărbători conține peste 20.000 de produse, pentru care am pregătit oferte speciale. Categoriile vedetă la eMAG de sărbători vor fi notebook-urile, tabletele și smartphone-urile. De asemenea, ne așteptăm la o evoluție pozitivă pe segmentul Ultrabook, pentru care am pregătit oferte avantajoase în perioada următoare.”
Mihai Pătraşcu, Director Executiv evoMAG: „Ne așteptăm la creșteri considerabile în perioada Sărbătorilor de iarnă, ca în fiecare an. Ca și comportament, am remarcat o focusare mai mare pe această perioadă din timp, ceea ce înseamnă că cei care vor cumpăra vor face achizițiile exact în perioada respectivă dar se documentează din timp asupra produselor pe care doresc să le achiziționeze. Creșterile așteptate de noi, evoMAG, sunt cu peste 30% față de o lună normală din an și cu peste 40% față de anul 2010!”
„Ne așteptăm la vânzări spectaculoase în luna decembrie, într-o urmare firească a evoluției vânzărilor Flanco din anul 2011. Motorul creșterii în sezon este dat de categoriile electronice și IT, în timp ce ponderea vânzărilor de produse premium va atinge cota de 10% din total vânzări în următoarea perioadă. Campaniile inovatoare de marketing pregătite pentru sezon, evenimentele pe care le vom organiza în magazinele Flanco cu ocazia Sărbătorii Crăciunului începând cu a doua săptămână de decembrie, precum și soluțiile complete de produse și servicii disponibile în magazinele noastre, sunt menite a transforma fiecare experiență de shopping în magazinele Flanco într-un eveniment fericit și care te face să revii”, a declarat Cătălin Marin, Product Management Director Flanco.
Mădălina Stănescu, Marketing Manager PC Garage: „În acest sezon estimăm că vânzările vor crește cu minimum 25-30% și pregătim o serie de proiecte și promoții speciale în acest sens. De asemenea, încheiem anul 2011 punctând un nou business Garage Mall, facilități și servicii premium pentru clienții PC Garage precum livrare urgentă gratuită, o continuare a campaniei sociale „Rabla pentru PC-uri” și inițierea proiectului Specialiștii PC Garage.”