Netflix caută în permanenţă noi metode de a-şi spori veniturile, unele dintre ele afectând deja şi România. Începând cu luna mai românii nu mai pot face account sharing, adică nu mai pot împărţi contul în mod gratuit cu membrii familiei (dacă locuiesc în afara gospodăriei principale), prietenii, colegii de muncă etc.
Această soluţie aplicată la nivel global era vehiculată de ceva timp, astfel că anunţul oficial nu a luat pe nimeni prin surprindere. Totuşi, compania americană face în continuare teste, unele mai bizare decât altele.
Cel mai recent astfel de test vine din Canada, acolo unde Netflix a renunţat la abonamentul de 9.99 dolari, cel mai accesibil fără reclame. În prezent canadienii au de ales fie între abonamentul cu reclame de 5.99 dolari, fie între cel standard de 16.49 dolari. Există şi o a treia variantă, cea premium, una care costă 20.99 dolari.
Practic cei de la Netflix au renunţat la abonamentul cel mai puţin profitabil şi îi obligă pe canadieni fie să fie deranjaţi permanent de reclame în timpul vizionărilor de filme sau seriale, fie să plătească un abonament mai scump, chiar dacă nu au nevoie de el.
Momentan în România nu avem încă un abonament cu reclame, însă sunt toate şansele să „beneficiem” şi noi de aşa ceva în foarte scurt timp.