Mai întâi Samsung a început cu anti-reclama față de iPhone 5 într-o poză în care compară Samsung Galaxy SIII cu iPhone 5, dorind să evidențieze faptul că Galaxy SIII are caracteristici mai multe și mai bune. Afirmația „It doesn′t take a Genius” sau „Nu e nevoie de un geniu” a devenit extrem de populară într-un timp foarte scurt. Totuși, războiul dintre Samsung și Apple nu e de o zi, de două, ci mai degrabă de nouă. În tribunale sau în afara lor, aceștia se duelează cu orice ocazie posibilă.
Se pare că Nokia se alătură celor de la Samsung, împotriva iPhone 5, făcându-și reclamă propriului smartphone – Lumia 920.
Nokia a postat pe Twitter următorul anunț:
În traducere liberă: „Încărcare wireless, cameră foto incredibilă, ecran pe care îl poți folosi și cu mănuși și multe altele. Nu, nu e nevoie de un geniu.”
Adevărul este că pe de-o parte, dacă ne uităm pe Facebook, Twitter, Mashable, etc. vedem o avalanșă de anti-reclame iPhone 5 în care lumea ia în derâdere noul produs Apple. Spre exemplu:
Pe de altă parte, oamenii stau la coadă cu săptămânile pentru a cumpăra produsul, iar numărul de 2 milioane de pre-comenzi nu e de omis. Tot așa este de înțeles că Samsung și Nokia și -de ce nu- toate celelalte mari companii vor să își promoveze propriile smartphone-uri, iar pentru că anti-reclama e legală în anumite țări, nu există nici un motiv pentru care nu s-ar folosi de această modalitate de promovare.
În cele din urmă, cumpărătorul are cuvântul; totuși, cel mai bine vândut smartphone ≠ cel mai bun smartphone, cauzalitatea dintre cele două criterii nefiind una validă, din păcate. Și atunci ne întrebăm, care e scopul principal? Cantitatea (vânzarea) sau calitatea (performanța)? Voi ce ziceți?