În urmă cu câteva zile a fost anunțată lansarea comercială a noilor televizoare Samsung pe 2020. Sunt modele QLED 4K, Crysral UHD și pentru prima dată în România – The Serif și The Frame (segmentul lifestyle).
QLED 4K – segmentul premium;
Este formată din Q60T, Q70T, Q80T, Q90T și Q95T. Diagonalele pornesc de la 43 inch / 109 cm și se opresc la 85 inch / 215 cm.
Sunt mai multe tehnologii încorporate de către gigantul sud-coreean:
AI Upscaling – procesorul Quantum 4K analizează automat conținutul și îl convertește la o rezoluție mai bună, îl redă la rezoluție 4K indiferent de sursă;
Quantum Dot – 100% pentru volumul de culoare, culori ce se doresc a fi vibrante și în spațiul întunecat;
Adaptive Picture – calitate cât mai bună indiferent de mediul în care se află televizorul (spațiu întunecat sau luminos);
Remote Access – conținutul de pe calculator poate fi accesat direct pe TV;
Multi View – ecranul televizorului este împărțit în 2 părți (poate fi redat conținut de pe TV și de pe smartphone în același timp);
Tap View – printr-o atingere a telefonului de TV se transferă conținutul spre a fi vizionat.
UHD Crystal – gamă de televizoare cu preț de achiziție mai ofertant;
Sunt televizoare cu rezoluție 4K, pot fi controlate prin telecomanda – One Remote (o singură telecomandă pentru mai multe tipuri de dispozitive). Smart Hub oferă acces la aplicații, jocuri, emisiuni TV, filme etc. Potate fi redat orice tip de fișiere de pe memoria externă (nu mi se pare a fi o funcție specială ci mai degrabă un feature pe care-l au pe TV-urile Smart și non-Smart de o bună perioadă de timp).
The Serif și The Frame;
Spun din start că merită mai multă atenție și voi face un articol separat. Sunt televizoare QLED cu funcțiile amintite mai sus: Quantum Dot, AI Upscaling, Adaptive Picture etc. Adaugă și un design deosebit și înțeleg că sunt vizați…, mileniali (pun accent mai mult pe partea de personalizare spre a integra televizorul în locuință). Știe Samsung mai bine cum și-a calculat segmentele de piață.
The Serif se integrează cu mediul ambiental și poate fi așezat oriunde în locuință cu sau fără suport (pe podea, masă, raft, când este oprit trece în Ambient Mode: informații despre dată, știrile principale ale zilei, imagini inspirate din natură etc). Sunt două culori: Cloud White și Cotton Blue (trei diagonale: 43, 49 și 55 inch).
The Frame iese în evidență când este închis prin Art Store (colecție variată de opere de artă ce ajunge în livingul utilizatorului, se transformă într-un tablou ad-hoc). Poate fi aleasă și o ramă personalizată (în funcție de design-ul încăperii în care urmează a fi poziționat etc).
Declarație oficială:
„Ne aflăm într-o nouă eră a display-urilor inteligente, motiv pentru care am înglobat în noua gamă întreaga noastră expertiză în ceea ce privește calitatea imaginii, design-ul revoluționar și experiența audio excepțională în ceea ce înseamnă cea mai puternică gamă de televizoare lansată de Samsung până acum. Utilizatorii români vor putea să aleagă televizorul care se potrivește stilului lor de viață, beneficiind de aceeași experiență inteligentă și imersivă, indiferent de alegerea lor”, a declarat Victor
Mai multe detalii veți găsi pe website-ul Samsung.
Mi se pare că au structurat oferta destul de simplu:
- QLED – gama premium, așa cum Samsung ne-a obișnuit. Cauți imagine la superlativ și cea mai bună experiență, alegi un produs de aici (după buget și camera în care urmează a fi pus televizorul);
- UHD Crystal – gama mai ieftină, pentru cei ce nu-și permit să facă pasul spre segmentul premium (un fel de seria A de pe smartphone-uri);
- The Frame și The Serif – pentru cei ce pun designul pe primul loc, caută un produs cu care să-i impresioneze pe cei ce le trec pragul.