Ţările cunoscute ca având multe insule (şi nu numai) folosesc ca transport între acestea ceea ce cunoaştem drept feribot. Această ambarcaţiune este folosită în special pe distanţe scurte şi este gândită să transporte vehicule şi pasageri.
În Europa feribotul este utilizat la scară largă în zonele cu ieşire la mare / ocean, iar ţările nordice sunt printre cele mai cunoscute. Compania finlandeză Viking Line vrea să construiască cel mai mare feribot electric din lume, unul care va acoperi ruta Helsinki – Tallinn (aproximativ 80 de kilometri).
Cunoscut drept Helios, noul feribot va avea o lungime de 195 de metri, o lăţime de 30 de metri şi va atinge o viteză maximă de 43 de km / oră. Helios va putea transporta până la 650 de vehicule, până la 2000 de pasageri şi va avea spaţii de aliniere a încărcăturilor cargo ce vor însuma undeva la 2 km în lungime.

Feribotul va fi echipat cu o adevărată centrală de baterii. Acumulatorii de la bord vor avea o capacitate totală cuprinsă între 85 şi 100 MWh, suficient cât să alimentezi un oraş de mici dimensiuni.
Viking Line îşi doreşte ca Helios să fie gata până în 2031.
Cel mai mare feribot electric din prezent se numeşte China Zorrilla, are 130 de metri lungime şi baterii cu o capacitate totală de 43 MWh. Aceste deserveşte ruta Buenos Aires (Argentina) şi Montevideo (Uruguay).
Sursa: piataauto.md