Ofensiva Vivo în România: Planurile și lista inițială de smartphone-uri ce ajunge la eMAG

16/02/2021

vivo a ținut prima sa conferință de presă în România, am aflat planurile brandului chinez și smartphone-urile de debut.

Am structurat câteva informații:

  • vivo este o companie fondată în 1995 în Dongguan – China, din 2003 au intrat în piața de telefoane mobile, iar din 2011 și pe segmentul de smartphone-uri;
  • au 9 centre de cercetare și dezvoltare (Dongguan, Shenzhen, Nanjing, Shanghai, Beijing, Hangzhou, Taipei, Tokyo și San Diego), 5 fabrici (Chongqing, India, Dongguan, Bangladesh și Indonezia). 70% dintre angajații vivo lucrează în R&D;
  • capacitatea de producție anuală de smartphone-uri vivo ar fi în jurul a 200 milioane unități;
  • sunt prezenți în peste 40 de țări și au peste 380 de milioane de utilizatori activi, locul 5 ca market share la nivel global cu 111 milioane unități comercializate în 2020;
  • în 2012 au lansat primul smartphone cu chip dedicat pentru hi-fi / vivo X1, în 2017 au anunțat primul smartphone cu senzor de amprentă încorporat în ecran / vivo X20+ UD, în același an au trecut de borna a 100 milioane smartphone-uri comercializate;
  • gama de smartphone-uri vivo este formată din brandurile vivo, NEX și iQOO. Au intrat și pe piața IoT (smartwatch-uri, căști wireless etc). Brandul vivo are mai multe serii: X, Y, Z, S, U și V;
  • România și Cehia sunt piețele europene pe care vivo le abordează din februarie 2021;
  • biroul vivo din țara noastră s-a format în ianuarie 2021, echipa este pentru moment formată din 5 persoane;
  • sunt trei smartphone-uri aduse la debut: vivo Y70, vivo Y20s și vivo Y11s. Le veți găsi în oferta eMAG, iar partea de garanție este asigurată printr-un parteneriat cu ESD Service;
  • planurile vivo sunt de durată și își doresc a ajunge într-o poziție fruntașă. Sunt conștienți că în Europa este o altă dinamică față de China și India, acolo domină vânzările la liber, pe când în România etc o cotă importantă este acontată de către operatori de telefonie mobilă;
  • au în plan să aducă smartphone-urile vivo și la operatori (mă aștept ca Orange, Digi Mobil sau Vodafone să ne ofere o asftel de surpriză). Vor introduce și smartphone-uri cu 5G (modele din seria V);
  • în funcție de cum decurg vânzările pentru Y70, Y20s și Y11s vor veni și cu modele noi. Au dorit să intre pe segmentul de preț considerat majoritar în România – până în 300 euro. Mă rog s-a precizat că vor veni și cu dispozitovele de top, chiar și în cantități foarte mici (inclusiv seria iQOO).

Cele trei smartphone-uri aduse în România:

vivo Y70 cu 8 GB RAM și 128 GB stocare – 1199 lei (smartphone cu display AMOLED, procesor Qualcomm Snapdragon 665, cititor de amprentă integrat în display, cameră cu trei senzori și Super Night Mode, încărcare la 33W);

vivo Y20s cu 4 GB RAM și 128 GB stocare – 999 lei (smartphone cu display IPS, procesor Qualcomm Snapdragon 460, baterie de 5000 mAh și încărcare la 18W, cititor de amprentă adus în lateral);

vivo Y11s cu 3 GB RAM și 32 GB stocare – 599 lei (smartphone cu display IPS, procesor Qualcomm Snapdragon 460, bateria de 5000 mAh).

S-a precizat în conferință că vivo are în plan o creștere naturală, realizată în mod corect, pe o perioadă mai lungă de timp. De fapt, ce au dorit să spună?

Că nu vor veni cu prețuri mici ca să câștige cotă de piață. De aici și costurile ce le descoperiți mai sus pentru cele trei smartphone-uri vivo.

Declarație oficială:

„Suntem încântați să spunem Bună, România! și să prezentăm oficial vivo și primele noastre smartphone-uri de pe piață. Vă salutăm online, pentru prima oară, într-o perioadă foarte dificilă pentru oamenii și companiile din toată lumea, când multe lucruri s-au schimbat. Totuși, planurile noastre pentru România și angajamentul nostru de a ne extinde piața la nivel european nu s-au schimbat. Ne urmăm filosofia companiei de a face lucrurile corecte și în mod corect.’’, a subliniat Denny Deng, vicepreședinte, președinte al Afacerilor Europene în cadrul vivo. ’’Tocmai ne-am început călătoria europeană în octombrie anul trecut și am fost primiți cu un feedback foarte bun din partea partenerilor de afaceri și a consumatorilor. Încă de când am făcut primul pas pe piața internațională, în 2014, ne-am angajat să aducem noi experiențe de calitate clienților noștri. Cum îi avem mereu pe aceștia în minte și fiind o marcă apreciată de peste 380 de milioane de oameni din toată lumea, suntem siguri că vom începe în curând să ne facem prieteni și în România.’’, a completat Denny Deng.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.