Am avut o vacanță de o săptămână și multe produse interesante au fost lansate comercial în această perioadă, capul de afiș fiind ținut de Windows 10, OnePlus 2 și noile telefoane Motorola.
OnePlus 2 îl consider a fi unul dintre motivele pentru care telefoanele de top cu Android și preț de peste 5 – 600 euro nu au succes comercial. Nimeni nu mai este dispus să plătească atât pe un device Android, în contextul în care modele aduse la jumătate de preț oferă o experiență de utilizare la un nivel superior. OnePlus One a început o mică revoluție din acest punct de vedere.
HTC, Samsung, Sony și alte branduri A-list nici nu au întrevăzut acest curent. Dovada că Samsung cu ale sale GALAXY S6 și S6 Edge nu are succesul comercial mult așteptat, deși la momentul actual sunt cele mai bune terminale cu software mobil powered by Google. LG a învățat câte ceva și linia LG G2, G3 și G4 a venit cu prețuri mai realiste, fără a trece de pragul critic a 3000 de lei.
OnePlus One a adus pe lângă un raport preț / specificații excelent și un suport software superior celui oferit de Samsung & co. Au renunțat la colaborarea cu CyanogenMod și au acontat echipa din spatele celui de-al doilea, cel mai de succes custom ROM Android / Paranoid. Așa a apărut Oxygen OS. Au intuit că lumea s-a plictisit de software-ul customizat la nivel de UI și au adus un Android identic cu cel de pe telefoanele Nexus.
OnePlus a pornit de la o idee excelentă, fără marketing de ordinul a zeci sau sute de milioane de dolari, exemplul de startup ce beneficiază de puterea online-ului, așa-numitul advertising denumit word of mouth / puterea cuvântului.