În viaţa de zi cu zi folosesc un OnePlus 9 Pro, un smartphone care merge destul de bine în continuare. Marele său minus este autonomia, cu mari eforturi reuşesc să îl aduc seara la un 10 – 15%, însă sunt şi zile în care îl încarc de două ori.
În fine, foarte probabil într-un viitor (sper eu) nu foarte îndepărtat îl voi schimba, însă până atunci am descoperit o ştire care mă pune puţin pe gânduri. Se pare că în lumea asta largă s-au stricat şi se strică în continuare foarte multe unităţi din seriile OnePlus 9 şi 10, fără ca în prealabil să existe ceva simptome.
S-ar părea că „de vină” ar fi placa de baza, cea care ar avea „un defect” de proiectare, unul care se caracterizează printr-o uzură accelerată a unei componente din circuitul de alimentare a bateriei. Această uzură îşi face de obicei simţită prezenţa după trecerea perioadei de garanţie şi afectează iremediabil plac de bază (la service se recomandă schimbarea acesteia, însă costul este atât de mare, încât utilizatorii preferă să îşi cumpere alt smartphone).
Problema nu este izolată, altfel reprezentanţii OnePlus nu ar mai fi ieşit cu declaraţii prin presă: ”Ne pare rău să auzim despre unele cazuri recente în care utilizatorii întâmpină anumite probleme cu OnePlus 9 și 10 Pro cu privire la placa de bază a dispozitivului. Experiența de utilizare a clienților noștri contează cu adevărat pentru noi. În timp ce încă investigăm cauza, vrem să vă asigurăm că ne angajăm să rezolvăm acest lucru pentru utilizatorii afectați cât mai repede posibil. Știm că reparațiile plăcii de bază pot fi costisitoare, dar ne străduim să le facem mai accesibile. Solicităm tuturor clienților care sunt afectați de o problemă similară să ia legătura cu Serviciul Clienți, astfel încât să putem ajuta la rezolvarea situației cât mai curând posibil.”
Acum ce să zic, fără foc nu iese fum. OnePlus, pe sinceritate, intenţionezi să mă laşi fără telefon?