Retelistica

Se pare că începutul de an este cel al certificărilor. Dacă în luna ianuarie atât Vodafone, cât şi Orange, s-au lăudat cu diverse certificări primite de la companii de specialitate, trendul continuă şi în luna februarie, iar Orange anunţă o nouă certificare pentru serviciile de voce şi date oferite în România.

Auditorul extern Systemics-PAB a realizat un studiu privind calitatea serviciilor oferite de Orange în toate ţările în care operatorul portocaliu este prezent. Studiul a fost efectuat în perioada 7 decembrie 2017 – 10 ianuarie 2018.

Conform auditului, în România Orange ocupă primul loc atât din perspectiva accesibilităţii serviciilor de voce, cât şi a vitezei datelor mobile. Orange a obţinut un scor total de 93.1%, în timp operatorul de pe locul 2 s-a oprit la un procentaj de 91.5%. Locurile 3 şi 4 au obţinut 89.7%, respectiv 71.8%.

Scorul obţinut pentru performanţa serviciilor de voce se datorează atât procentului foarte mare de apeluri reuşite şi calităţii acestora, cât şi timpului redus de conectare. În cazul datelor mobile, primul loc a fost atribuit Orange pentru viteza de download, video streaming şi uşurinţa în navigarea celor mai accesate site-uri din România.

Măsurătorile au fost realizate în 22 de oraşe mari din România, dar şi pe drumurile de legătură dintre acestea, simulând fidel comportamentul şi modul de utilizare a reţelei în mod obişnuit. În timpul campaniei, pentru fiecare operator în parte, au fost efectuate în aceleaşi condiţii de testare aproximativ 3.800 de apeluri și 1.500 de sesiuni de date mobile.

Concluzia tuturor acestor certificări este clară: cei mai buni doi operatori din ţara noastră sunt Orange şi Vodafone, diferenţele dintre ei fiind minime.