În anul 2016 Consiliul Concurenţei a demarat o investigaţie asupra Orange România în legătură cu un posibil abuz de poziţie dominantă pe piaţa de plăţi şi reclame prin SMS. La momentul respectiv se anunţa că se vor face verificări pentru un posibil tratament discriminatoriu practicat de Orange România în relaţia cu companiile active pe piaţa plăţilor prin mesaje scurte prin intermediul telefonului mobil, respectiv pe piaţa mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil din România.
„În cadrul investigaţiei au fost efectuate inspecţii inopinate atât la sediul Orange România, cât şi la sediile unora dintre agregatorii de plăţi prin SMS, existând indicii că aceste companii pot deţine probe necesare autorităţii de concurenţă pentru o evaluare exactă a comportamentului Orange România pe pieţele respective.” a declarat una dintre sursele zf.ro.
La mai bine de 2 ani de la începutul investigaţiei, Consiliul Concurenţei a ajuns la concluzia că Orange România se face vinovată de acest abuz şi a decis să amendeze compania cu peste 10 milioane euro, adică aproximativ 1% din cifra de afaceri.
Anunţul nu a fost făcut încă oficial, însă urmează a fi realizat în zilele următoare. Orange România nu a oferit încă niciun răspuns pe acest subiect.