Grupul Orange România a anunţat rezultatele financiare pentru ultimul trimestru din 2022, dar şi cele mai importante detalii pentru cele anuale.
În intervalul octombrie – decembrie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 403 milioane de euro, în scădere cu 5.8% față de aceeași perioadă a anului anterior. În 2022, cifra de afaceri este de 1.571 miliarde de euro, în scădere cu 2.6% față de perioada similară din 2021. Diminuarea veniturilor este provocată de impactul contextului macroeconomic, dar și de declinul structural al unor activități de voce și date al cărui nivel a depășit factorii de creștere a celorlalte servicii.
Iată cele mai importante detalii extrase din comunicatul de presă:
🟠 la 31 decembrie 2022 Orange România oferea servicii mobile către 10.1 milioane de clienţi, servicii fixe în bandă largă către 1.2 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1.4 milioane de clienți;
🟠 în urma licitaţiei de spectru din toamna lui 2022, Orange România a devenit operatorul cu cel mai mare portofoliu de spectru din ţara noastră, investiţiile în infrastructura de comunicaţii locală şi taxele de licenţă ridicându-se la 264.6 milioane euro;
🟠 reţeaua 5G a ajuns la 31 decembrie 2022 să fie disponibilă în 25 de oraşe din România;
🟠 în 2022, peste 1.500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+, acoperirea 4G fiind de 98.67% din populație, în timp ce rețeaua 4G+, cu viteze de download de până la 355.6 Mbps și de până la 47.5 Mbps pentru upload, acoperă 80.15% din populație;
🟠 finalul lui 2022 a însemnat o continuare a creșterii veniturilor atât din conectivitate, cât și din soluții de tip IT&C. Veniturile din IT&C au crescut cu 26% față de al patrulea trimestu din 2021, în această categorie fiind incluse printre altele proiectele de integrare și soluțiile de colaborare, găzduire de echipamente, virtualizare în cloud și securitate cibernetică;
🟠 peste 300.000 de telefoane colectate prin programul de economie circulară “Re”;
🟠 în ceea ce privește incluziunea digitală, Orange România, în parteneriat cu Fundația Orange și Simplon România, a derulat în trimestrul patru 2022 a noua ediție a programului de educație digitală SuperCoders, la care au luat parte 2300 de copii. Digitaliada, program de educație digitală derulat și implementat de Fundația Orange România în școli din 34 de județe și la nivel național prin hub-ul www.digitaliada.ro, a ajuns în trimestrul patru la 51 de noi școli incluse în program, peste 12.000 de elevi primind acces în acest trimestru la conținutul online disponibil pe platforma dedicată;
🟠 YOXO, produsul 100% digital, a continuat să câștige teren, iar din trimestrul patru oferă clienților acces la cea mai bună experiență de conectivitate prin intermediul rețelei 5G. În 2022 s-a lansat magazinul YOXO disponibil în aplicația mobilă și au fost introduse noi beneficii precum secțiunea YOXO Dealz, aplicația având cel mai bun rating din magazinele de aplicații din România. Toate acestea au dus la o bază de clienți aproape dublă față de 2021;
🟠 La Orange Money, serviciile digitale financiare, cardul de credit a înregistrat în trimestrul patru din 2022 cea mai importantă creștere din punct de vedere a tranzacțiilor efectuate de către clienți, care au crescut de peste 2 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, 74% din tranzacțiile în magazine cu cardul de credit au fost efectuate folosind plățile mobile NFC cu smartphone sau smartwatch, subliniind profilul digital al clienților.
Se pare că 2022 a fost un an provocator pentru 🧡Orange România🧡, însă rezultatele au fost bune spre foarte bune. Să vedem cum se vor descurca în 2023, un an ceva mai imprevizibil.