Pe fondul scăderilor de venituri şi de clienţi, Orange România este nevoită să reducă cheltuielile la Orange România Communications (fostul Romtelecom), iar una dintre decizii este legată de reducerea numărului de angajaţi.
Liderul pieţei telecom din România şi-a informat sindicatele că va concedia peste 550 de angajaţi din Orange România Communications (fostul Romtelecom), adică aproximativ 20% din totalul angajaţilor.
„Astăzi, la sediul Europe House, a avut loc o întâlnire între Sindicate și Administrație (…). Subiectul întâlnirii a fost acela de prezentare a unui Proiect de reorganizare care se va solda cu plecarea unui număr de 551 de angajați astfel: 345 tehnicieni Rețea acces și Agenți întreținere și reparații, 192 persoane din B2B (CT, vânzări, suport general, servicii clienți, supervizori, manageri), 4 persoane Brand Marketing și 10 persoane B2C din Vânzări și Distribuție. Vor fi înființate 25 de poziții pe partea de operațiuni și 100 la B2B. Pe aceste poziții pot opta oricare dintre cei 551 de colegi propuși pentru disponibiliare. Motivația Administrației pentru această reorganizare care afectează circa 20% din angajații Orange Communications Romania este că baza de clienți și veniturile au scăzut foarte mult”, se arată în mesaj.
Observaţi că vor fi înfiinţate şi 125 de poziţii noi, iar parte din cei concediaţi vor putea aplica la acestea.
La solicitarea zf.ro, Orange România a emis şi o poziţie oficială pe subiect: „Grupul Orange România are o viziune clară pentru viitor, având ambiţia să fie alegerea #1 pentru soluţii sustenabile de conectivitate şi servicii digitale integrate. Pentru a atinge acest obiectiv, grupul local trece printr-un proces de transformare, ce are ca scop eficientizarea operaţiunilor şi accelerarea unor proiecte privind modernizarea tehnologiilor ce susţin reţeaua de servicii, optimizarea infrastructurii IT, automatizarea proceselor de business, digitalizarea şi dezvoltarea activităţilor de customer service.
Aceste schimbări influenţează atât procesele, cât şi structura organizaţională a Orange Romania Communications, parte a Grupului Orange România, ţintind un model de organizaţie mai agilă, care să răspundă mai rapid nevoilor pieţei şi ale clienţilor şi care să asigure dezvoltarea sustenabilă a companiei în viitor. Paşii procesului sunt comunicaţi transparent, respectă întru totul prevederile legale, asigurând măsuri de protecţie şi de sprijin angajaţilor influenţaţi de aceste decizii.”