EasyMile este o companie cu sediul central în Toulouse, Franța, care este specializată în dezvoltarea de tehnologii pentru conducerea autonomă, fără șofer. Deja din 2015 au introdus în folosință mini autobuzele EZ10 în două spații închise din California și Singapore (business park-uri), pe rute preconfigurate, fără trafic.
Însă acum, două exemplare EasyMile EZ10 pot fi văzute pe străzile din Paris, unde transportă gratuit până la 12 pasageri într-o singură cursă. Și de data aceasta este vorba despre o rută pe care nu întâlnește și alți participanți la trafic, o bandă de mers fiind rezervată strict acestui vehicul autonom. Distanța parcursă este una deocamdată foarte scurtă, circa 1 km pe sens, între stațiile Lyon și Austerlitz.
Chiar și așa, de data aceasta, față de situațiile din California și Singapore, mini autobuzul autonom se poate confrunta cu situații neprevăzute, cum ar fi pietoni sau alte vehicule ce se pot intersecta cu ruta prestabilită. Așadar, toți senzorii și tehnologia de la bord vor fi puse mai serios la treabă, chiar dacă viteza maximă de doar 20 km/h îi dă șansa lui EasyMile EZ10 să poată reacționa la timp.
Construit inițial pentru a asigura ultimii pași în transportul în comun, precum deplasarea între terminalele aeroporturilor, EZ10 se pare că poate participa și la traficul din marile orașe.
Pe viitor, EasyMile EZ10 ar putea fi pus la lucru și în Helsinki, Finlanda sau Darwin, Australia. Așa că, peste 20 – 30 de ani meseria de șofer de autobuz prin oraș ar putea dispărea. Va fi oare mai bine așa?