Philips şi-a vândut divizia de electrocasnice pentru 3.7 miliarde de euro

/
/
27 mart.
/

Koninklijke Philips N.V., firma olandeză care a făcut celebru brandul Philips, a decis în urmă cu ceva timp să îşi utilizeze toate resursele şi cunoştinţele în segmentul echipamentelor medicale. Compania a devenit astfel unul dintre cei mai mari producători globali de computere tomograf, dispozitive EKG, aparate respiratorii, aparate RMN și chiar aparate cu raze X.

În acest context producătorul olandez a început să îşi vândă bucată cu bucată restul diviziilor. Ultima astfel de tranzacţia a fost confirmată săptămâna aceasta, Koninklijke Philips N.V. vânzând divizia de electrocasnice către grupul chinez Hillhouse Capital pentru 3.7 miliarde de euro (aproximativ 4.4 miliarde de dolari).

Din această sumă, 3 miliarde de euro (plătibili în numerar) sunt pentru tot ce înseamnă tehnologii, infrastructură, patente, brevete etc., iar 700 de milioane de euro sunt pentru utilizarea brandului şi a siglei Philips pentru următorii 15 ani.

„Această tranzacţie încheie programul nostru masiv de vânzare de active. În continuare, ne vom concentra pe extinderea poziţiei noastre de vârf în domeniul tehnologiei medicale.”, a afirmat directorul general al Koninklijke Philips N.V., domnul Frans van Houten.

Anterior Koninklijke Philips N.V. şi-a vândut divizia de corpuri de iluminat pentru 2.8 miliarde de dolari către o asociere de investitori denumită GO Scale Capital, cât şi divizia audio-video către Funai şi TP Vision.

Sursa: agerpres.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Acordul bilateral pentru roaming accesibil dintre România şi Republica Moldova a generat un trafic record în 2024 (peste 1 milion GB)

În februarie 2022 guvernele României şi Republicii Moldova au semnat „Acordul privind reducerea tarifelor de furnizare a serviciilor de roaming internațional și a celor de apeluri internaționale.”

După Premier League, un alt eveniment sportiv important va fi transmis în exclusivitate pe voyo.ro (deci nu va putea fi urmărit în formatul clasic de televiziune)

Televiziunea clasică începe să piardă treptat drepturile de difuzare pentru diverse evenimente sportive, acestea urmând a fi transmise doar în mediul online pe platformele de streaming video.

Căști in-ear CMF Buds 2 Plus (by Nothing) – review (Surprinzătoare pe linie)

După ce primul smartphone Nothing cu care am luat contact a fost modelul 3a Pro, revin cu un review pentru un alt produs de la aceeași companie. Este vorba acum despre o pereche de căști de tip TWS in-ear, dar nu este neapărat direct de la Nothing, ci by Nothing. Da, această companie care nu…