M-aș fi așteptat ca sub efectul pandemiei de covid-19 să fie înregistrată o scădere pe piața de ceasuri și brățări inteligente (wearables sau purtabile, după cum doriți să le numiți).
IDC afirmă că ar fi fost o creștere de 14.1% în ce privește livrările față de aceeași perioadă din 2019. Companiile din top 5 ce au fost pe creștere: Huawei, Apple și Xiaomi. Samsung s-a menținut, iar Fitbit a cunoscut o scădere accelerată.
TOP 5-ul este format din:
- Apple – 29.4 milioane unități, market share de 34.2% și creștere de 25.3% față de aceeași perioadă din 2019;
- Huawei – 10.9 milioane unități, market share de 12.6% și creștere de 58% față de aprilie – iunie 2019;
- Xiaomi – 10.1 milioane unități, market share de 11.8% și creștere de 13.5% față de Q2 2019;
- Samsung – 7.1 milioane unități, market share de 8.3% și creștere de 0.9% față de aceeași perioadă de timp din 2019;
- Fitbit – 2.5 milioane unități, market share de 2.9% și scădere de 29.2% față Q2 2019.
Sunt câteva concluzii de tras pe repede înainte. În primul rând, Apple rules și când spun asta mă refer și la faptul că ei au produse de la 1000 lei în sus, nimic pe categoria low-cost. Huawei pe de altă parte și-a promovat produsele foarte bine și le-a fost ușor, pentru că au ceasuri și brățări excelente ca raport preț / specificații, autonomie și tot ce trebuie ca să fie o rețetă de succes. Cred că la Xiaomi dacă scoatem Mi Band-ul din discuție ies din top 10. Nu spun că nu au dispozitive interesante, dar Mi Band-ul este imbatabil în segmentul său de preț și punctează bine de tot la vânzări.
Samsung pe de altă parte se află pe o poziție ingrată, concurența crește și ei abia se mențin. Au investiții importante în această zonă, sistem de operare proprietar etc. Ceva nu se leagă în curtea sud-coreenilor.
Fitbit suferă și asta pentru că au o concurență din ce în ce mai puternică, dar și pentru că produsele lor nu se individualizează suficient de puternic. Îmi pare rău de ei, mai ales că din câte știu după achiziția Vector Watch au un centru de R&D și în țara noastră.