Piaţa de ecommerce din România va ajunge în 2022 la aproape 7 miliarde de euro, chiar dacă ritmul de creştere a fost încetinit

/
/
13 dec. 22
/

După perioada 2020 – 2021 în care piaţa de ecommerce a cunoscut creşteri spectaculoase (acestea au fost susţinute puternic de pandemia COVID-19), pentru 2022 aşteptările sunt tot de creştere, dar mai ponderate.

Potrivit estimărilor ARMO și GpeC, piața de ecommerce din România va crește cu aproximativ 10% față de anul trecut, ajungând la aproape 7 miliarde de euro. Anul acesta a fost dominat de tendințe de „reașezare” în vânzare și „cumpătare” din partea consumatorilor, piața de comerț digital fiind la nivel maxim de competitivitate în contextul în care tot mai multe magazine sunt create sau mutate în online.

În ceea ce privește comportamentul de achiziție, consumatorii din România au fost mai cumpătați în 2022 decât în alți ani și s-au orientat mai mult către produse mai puțin costisitoare.

“Consumatorii sunt mai atenți la ce cumpără, nu mai fac cumpărături de impuls ca în anii trecuți și sunt mai chibzuiți cu bugetele. Românii nu s-au mai aruncat ca înainte să cumpere din impuls. În lipsa restricțiilor după pandemie, consumatorii au revenit la obiceiurile vechi, cumpărând mai mult din offline. Din datele noastre, în perioada ianuarie-iunie retailul offline a crescut cu 22%, iar online-ul a avut o ușoară scădere de 3%, care este recuperată pe final de an.”, au explicat reprezentanții Limitless Agency.

Cele mai cumpărate produse au fost din categoriile IT&C, fashion, auto, casă & grădină, cărți & librărie, bijuterii, food și beauty. În creștere în 2022 au fost domeniile fashion, beauty, grocery, HoReCa, home & deco și IT&C.

Ca metodă de plată, este în continuare preferată plata ramburs, însă crește spectaculos plată cu cardul bancar online.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

OnePlus 15R – detalii oficiale, imagini şi preţ în Europa (estimat pentru România)

În urmă cu doar câteva ore a fost lansat la nivel global noul smartphone OnePlus 15R, un upper mid-range cu destul de mult potenţial.

Fraţii Pavăl (Dedeman) sunt foarte aproape să cumpere Carrefour România

În luna octombrie aflam pentru prima dată despre intenţia Carrefour de a ieşi din România. Compania franceză vrea să părăsească toată zona Europei de Est, astfel că şi în Polonia se întâmplă acelaşi fenomen ca în ţara noastră.

5 gadgets de la Kaufland (17.12 – 23.12.2025)

A mai trecut o săptămână, aşa că am ajuns din nou la clasica noastră rubrică legată de cele mai interesante 5 gadgets din catalogul Kaufland.