Strategy Analytics a întocmit un raport legat de piața de smartwatch-uri în primul trimestru din 2017. Au fost livrate 6.2 milioane unități, creștere de 48% față de aceeași perioadă din 2016.
Alte date extrase din raportul SA:
- watchOS de la Apple acontează 57% din market share;
- Tizen adună 19% și ocupă locul al 2-lea ( software dezvoltat de către Samsung);
- Android Wear strânge 18%, cu toate companiile ce au smartwatch-uri pe acest software;
Piața de accesorii purtabile ( smartwatch-uri + brățări) s-ar ridicat la 22 milioane unități. Apple a prins 16% din marketshare, au depășit Fitbit și Xiaomi. Brățările de fitness au prins un trend descrescător, – 13% în comparație cu primul trimestru din 2016. Xiaomi este lider pe această nișă, iar Fitbit se află pe locul al 2-lea.
În ce privește marketshare-ul pe branduri în domeniul smartwtach-urilor: Apple domină piața, iar Samsung se află pe locul al 2-lea – la distanță apreciabilă.
Interesant este că piața smartwatch-urilor a crescut, mă așteptam la o stagnare sau la regres. Nu avem un boom ca în domeniul smartphone-urilor sau ca tabletele în perioada 2010 – 2013. Ceasul inteligent începe timid a-și face loc din ce în ce mai mult la încheietura mâinilor. :)