Cel puțin acestea sunt datele oferite de către un oficial LG pentru ZF.ro. Sorin Spînu de la LG Electronics România declară că în 2016 s-ar putea ca piața de televizoare să atingă pragul a 1.2 milioane unități, creștere de 26% față de 2015.
Declarație oficială:
„În primele patru luni ale acestui an piaţa locală de televizoare a crescut cu 26% în volum şi cu 16% în valoare pe fondul scăderii TVA şi al campionatului european de fotbal. Cred că acest trend se va menţine, ceea ce înseamnă că vom încheia anul cu o creştere de circa 26-28% în volum şi de aproximativ 15-16% în valoare, ceea ce va duce piaţa la 350 milioane euro”
Nu este o remarcă profesionistă, dar nu am urmărit vânzările de televizoare. Realizam că în ultimul an a fost pe creștere, dar nu mă așteptam să depășească pragul a 1 milion de unități. Înțeleg că trecem printr-o perioadă de creștere financiară, dar și printr-o schimbare a tehnologiilor (prețurile au scăzut pentru LCD și LED-uri, iar televizoarele cu tub dispar din casele românilor într-un ritm alert).
Ar mai fi și EURO 2016 + viitoarea ediție a Jocurilor Olimpice ce au impulsionat vânzările. La o valoare de 350 milioane euro și peste 1.2 milioane unități, rezultă că un român cheltuie în medie – 291.66 euro pe un televizor.