Pokemon a avut cel mai mare impact în Japonia, dar tocmai această țară nu a primit jocul pe canal oficial. Au început cu SUA, Australia & țările din Europa, în cea mai mare parte.
Dezvoltatorul Niantic a specificat că au preferat să vadă cum se descurcă în America de Nord și Europa, asta spre a se pregăti din timp pentru ceea ce va urma în Japonia. Și-au upgradat infrastructura ca să facă față la accesările făcute de milioane de utilizatori. Aș face pariu că vor fi luați prin suprindere și vor fi destule momente de blocaj propriu-zis.
Alt aspect interesant, Pokemon Go face peste 16 milioane de dolari / zi. Nintendo beneficiază de nebunia din spatele jocului și a a ajuns să fie evaluat ca business peste Sony. Apropo, după ce Pokemon Go ajunge în Japonia, dar după ce primește și un debut global mă aștept să treacă a pragul de 30 – 40 – 50 milioane dolari pe zi, iar potențialul este imens.
În Japonia au și încheiat primul parteneriat cu McDonald’s, iar cele peste 3000 de restaurante vor deveni săli de antrenament în Pokemon Go ( sală de antrenament = loc de colectat, antrenat, dar și bătălii între pokemoni). Deja McDonald’s afirmă că Happy Meal-urile branduite au atins vânzări neașteptat de mari, dinaintea ca jocul să fie lansat.
Rămân uimit cât de mare este impactul unui joc pentru o companie, cât de repede o poate aduce pe val și o face să monetizeze într-un mod ce părea de-a dreptul fantezist până în urmă cu câteva luni. Pokemon Go cred că deja a făcut multe echipe de dezvoltatori să lucreze la aplicații legate de realitatea augmentată. Nu m-aș mira ca prin unele state cu regimuri politice stricte să ajungă a fi blocat sau interzis.