Producătorii auto sunt îngrijoraţi şi anunţă că restricţiile impuse de China asupra exporturilor de pământuri rare ar putea duce la închiderea multor fabrici

gAuto
/
/
3 iun.
/

Cele 7 pământuri rare vizate sunt samariu, gadoliniu, terbiu, disproziu, luteţiu, scandiu şi ytriu, iar pentru acestea China aproape că nu are concurenţă (are capacitatea de a rafina mai bine de 90% din producţia mondială).

În prezent există posibilitatea de a cumpăra astfel de pământuri rare, însă pentru a face acest lucru este necesară obţinerea unei licenţe speciale (pentru obţinerea acesteia procedura este greoaie, iar aprobarea destul de subiectivă).

Mai mulţi oficiali importanţi din industria auto (General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai etc.) au transmis luna trecută o scrisoare către administraţia Trump prin intermediul căreia au tras un semnal de alarmă referitor la restricţiile Chinei.

Aceştia sunt îngrijoraţi că un eventual deficit de pământuri rare în industrie ar putea duce la închideri de fabrici în toată lumea, inclusiv în Statele Unite ale Americii. Fără aceste materiale, multe componente esenţiale într-o maşină nu vor mai putea fi fabricate (vorbim de la banalele ştergătoare de parbriz, până la cutii de viteză sau motoare).

Dacă pentru Statele Unite ale Americii restricţiile rămân valabile, se pare că pentru Europa există ceva şanse de relaxare în obţinerea acelor licenţe speciale. Oficialii de la Beijing caută consens şi cooperarea cu Uniunea Europeană.

Sursa: reuters.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Producătorul auto chinez Chery a trimis oficial primele maşini spre România (o premieră pentru companie în Uniunea Europeană)

gAuto
/
/
22 iun.
În luna martie vă scriam că un nou producător auto din China vine oficial în România, altul decât BYD. Acesta se numeşte Chery, iar la momentul respectiv aflam că intrarea pe piaţa din ţara noastră se va face din a doua jumătate a anului.

Toyota NU a descoperit motorul care merge cu apă (aşa cum s-a tot scris în ultima perioadă)

gAuto
/
/
22 iun.
Trebuie să recunosc că în urmă cu ceva zile am văzut mai multe articole de genul „Toyota a lansat în premieră globală motorul care merge cu apă”, însă am fost oarecum sceptic legat de această informaţie (mai ales că nu existau surse credibile, iar paginile din ţară ce au preluat informaţia nu dau aproape deloc…

Toată strategia, planurile şi obiectivele BYD în România pe 2025 s-au dus pe apa sâmbetei după un comunicat de presă de doar 3 paragrafe al AFM

gAuto
/
/
21 iun.
Pe data de 8 mai 2025 BYD şi-a anunţat intrarea oficială pe piaţa auto din România. La acel moment au fost prezentate ambiţii din cele mai mari: