Viitorul maşinilor electrice este cel cu baterii cu stare solidă, însă tehnologia mai are de aşteptat puţin. Deşi toţi producătorii globali lucrează la dezvoltarea de noi acumulatori, chinezii de la Nio sunt printre puţinii care au lansat deja o maşină electrică cu baterie cu stare semisolidă.
Noul acumulator are 150 kWh de capacitate de stocare, cântăreşte 676 kg şi promite aproximativ 3000 de cicluri de încărcare. Uriaşul avantaj oferit de această baterie este acela că oferă mai multă autonomie în dimensiuni fizice mai mici. Noua baterie de 150 kWh oferă o autonomie de peste 1000 de kilometri în aceleaşi dimensiuni ca vechea baterie de 100 kWh cu stare lichidă (mai multe detalii puteţi găsi în acest articol explicativ).
Săptămâna aceasta Nio a testat în viaţa reală sedanul Nio ET7 cu noua baterie, iar rezultatele sunt excelente:
- Traseul 1 – între Kunming şi Zhanjiang maşina a obţinut o autonomie de 1070 km, cu un consum mediu de 12.7 kWh / 100 km şi o viteză medie de 83.7 km / h;
- Traseul 2 – între Beijing şi Hefei maşina a obţinut o autonomie de 1062 km, cu un consum mediu de 13.0 kWh / 100 km şi o viteză medie de 80.5 km / h;
- Traseul 3 – între Shanghai şi Xiamen maşina a obţinut o autonomie de 1046 km, cu un consum mediu de 13.3 kWh / 100 km şi o viteză medie de 79.9 km / h.
Observaţi că autonomia de 1000 de kilometri nu mai este o utopie, mai ales că Nio ET7 cu noua baterie poate fi comandat deja în China, primele unităţi urmând a fi livrate luna viitoare.