2022 a fost anul în care Qualcomm a bugetat sume importante pentru marketing, în special în zona de creştere a vizibilităţii brandului. Dacă în februarie aflam despre compania americană că a devenit sponsor oficial al echipei Scuderia Ferrari F1 din Formula 1, în urmă cu doar câteva ore Qualcomm a anunţat un parteneriat pe mai mulţi ani cu echipa de fotbal Manchester United.
Interesant este că în ambele cazuri Qualcomm a decis să promoveze în principal brandul Snapdragon şi aşa cum pe maşinile de Formula 1 vedem acest nume în zone esenţiale, aşa îl vom vedea şi pe echipamentul de joc al echipei de fotbal.
Qualcomm va avea şi rol de consultant pentru Manchester United în vederea îmbunătăţirii conectivităţii mobile de pe stadionul Old Trafford, cât şi în crearea de evenimente digitale pentru fanii “diavolilor roşii”.
Nu înţeleg totuşi de unde nevoia aceasta de parteneriate strategice de marketing în contextul în care Qualcomm vinde către alte companii şi nu către consumatorii finali. Oare pregătesc terenul pentru ceva nou ? Să intre oare Qualcomm cu brandul Snapdragon în lumea producătorilor de device-uri inteligente (smartphone-uri, tablete, smartwatch-uri etc.) ? Vom afla în timp.